Gulanlag hos Ravell?

Sv: Gulanlag hos Ravell?

Oh:(

Did you use frozen or fresh semen?

Hopefully you will get her pregnant this time.

Håller tummarna!
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Oh

Did you use frozen or fresh semen?

Hopefully you will get her pregnant this time.

Håller tummarna!

I only could use frozen semen, because Ravell is at Lövsta Seminstation at the moment, what isn't a EU centre and they aren't allowed to send semen outside of Sweden. (Perhaps next year)

So I got some doses of frozen semen, what was produced before in a EU centre.

My vet checked the semen, I got and it is okay.

I have one more portion for a third try, but I hope, I don't need it.

Thank you for "Håller tummarna" ;)
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Hoppas det har gått bättre denna gång!

Vi har dräktigt med Ravell på färskt och en seminering.

Nu hoppas jag så att jag får en liten Ravellkotte nästa år.:)
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Ja det är det knepiga. På de mörkt, mörkt gulbruna som Ravell och på de gulsvarta är det jättesvårt.

Men huvud regeln är ju att genom att se på föräldrarna så kan man se vilken färg som är *möjlig* på avkommorna. Tittar man däremot på en individs avkommor så kommer man kunna dra slutsats vilken färg hästen verkligen har.
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Och färgavel är INTE det samma som att jag tar första bästa häst bara för att få lite häftig färg.
Det går att kombinera färgavel MED kvalite

Det är lika illa att bara avla på gångarter och att man glömmer bort om hingsten passar sitt sto exteriör eller till sinnet.

Det är lika illa de som att stirra sig blind på bara färgen:)

Men de skadar ju inte att kolla runt lite och hittar man 5 hingstar som passar sitt sto 4 är bruna 1 är isabell, så varför inte ta den som är isabell och hoppas att man får en isabellavkomma??

Utan att man får en stämpel på sig som oseriös färgavlare??

Avel är svårt för man kan inte få allt, har stoet 4 nackdelar är det sällan en hingts kan täcka upp alla men några så får man va nöjd.
Och bara för man avlar på gångarter betyder det inte att det kommer ut ett superföl.

Då vore aveln för lätt och de skulle inte finnas några "dåliga" hästar som bara klarar sig upp till LA för sedan tar gångarterna slut!
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

My Rubinstein mare isn't pregnant by Ravell. :(
I'm very sad and we may try it again next spring.

Hoppas det har gått bättre denna gång!

Vi har dräktigt med Ravell på färskt och en seminering.

Nu hoppas jag så att jag får en liten Ravellkotte nästa år.

What a descent has your mare?


Dreimal... echt?
Dies drückt die Downen für ein kleines gelbe!

Vielen Dank! - Vielleicht naechstes Jahr!
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Åhh synd att Ravell inte riktigt verkar vara det jag är ute efter, har ju ett gulsvart sto! Hade kunnat bli kul färg!! Men han är lite för liten och verkar inte lämna speciellt stort heller, samt andra faktorer som spelar in!
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Vi har två ston dräktiga med Ravell nu, det är mor och dotter så det ska bli mycket spännande att se vad de lämnar!

Gabrielle är e Weltbürger - Bellini - Cyrano

Grace OnTheRocks, diplomsto och högst bedömda gångartshäst i Södra Kalmar län e Dalwhinnie ( De Niro - Rohdiamant) - Weltbürger - Bellini. :)
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Hoppas du får två finingar nästa år. Ska bli spännande att se :) Du måste dela bilder när de kommer.
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Jag håller tummarna för två gulingar och en lottovinst åt mig i sådana fall:angel:

Har blivit kär i Ravell efter ett mycket fint sto i mitt stall.
 
Sv: Gulanlag hos Ravell?

Det ska jag absolut, bara allt går bra.:)

Det ena stoet var iaf konstaterat dräktig på dygn 89 igår.

-Kethes ja du är välkommen men jag har ngr fler intressenter om det blir gult vill säga. Men de blir lika bra även om de skulle bli röda;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 964
Senast: Elendil
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 150
Senast: SkorpSmulan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 006
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 117
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp