Sv: Gula hundar
Har också fått detta på FB, tycker det är ett bra initiativ så länge allmänheten känner till detta!
till alla bukare som sprider detta, ska göra detsamma till vår lokaltidning!
För mig och min hund är detta ett problem varje dag, att andra med hundar gärna vill släppa fram deras hundar att hälsa. Min hund beter sig inte bra vid de flesta hundmöten så det är något vi jobbar på.
Senast igår mötte vi två olika par som stannade mitt på gångvägen, där vi då skulle mötas, med hunden på längsta lina möjligt och gullade/pratade med hunden, så vi var tvungna att ta en omväg ut på gräsmattan/vägen för att slippa bli hälsade på.
Några andra gånger har vi stött på ett "ekipage", en farbror med en tax, som alltid går förbi med hunden på lång lina och skrattar lite gott när hans hund hänger i halsbandet och gläfser.
För oss är det inte jobbigt om den andra hunden ignorerar, då kan vi gå förbi utan problem. Visar den andra hunden överdrivet intresse på något vis funkar det inte alls och då hjälper det ju inte att hunden har lång lina så den kommer fram att hälsa.
Sen är detta ju även bra för icke hundägare eller barn att veta, som någon skrev innan. Alla hundar är ju inte rent av ilskna eller beter sig illa, men kanske inte är mogna att bli hälsade på