Guido 985!!!

Splittan

Trådstartare
Är det någon som har sätt Guido 985 IRL???
Eller har sätt några avkommer till Guido 985 ??

Vill gärna vet hur han rör sig, hur han hoppar, samt hur avkommerna ser ut.

Från Ängagårdens hemsida "Guido fick 10 i hoppanlag och galopp. I trav och ridbarhet fick han 8,0. Terrängprov: 10 - 10 - 9."

Så han ska ju röra sig bra och hoppa bra, men vill hör vad ni som har sätt honom eller avkommerna tycker!

Sv: Guido 985!!!

***Raderad***

Senast ändrad av en moderator:

Borde väl egentligen inte svara då jag knappt har ngt att säga. Har dock sett honom på stationen han stod 2004 (Ågård). Han var inte intresserad av oss som besökte utan stod och halvsov i ett hörn. Har dock hört av stationen att han är trevlig att hantera.

Han ska ha riktigt dåliga extremiteter, både knätrång och tåvid. Detta har han även nedärvt till avkommor jag sett ( 2 st där båda mödrarna var korrekta i sina benställninga).
sammanfattning är att avkommorna rör sig i regel bra och hoppar "hus" men hållbarheten är mycket tveksam då de ser ut som de gör i sina ben...

Jag har en avkomma efter Guido 985 som precis blivit 4år. Hon är super trevlig vad det gäller allt. Har bra gång löshoppar HUS om man kan säga så. Hon har även korrekt benställning. Jag är super nöjd med henne.

Hej!
Jag har fött upp en Guido avkomma, stoet är efter Koncerz**. Han har varit supersnäll hela tiden, kanon temperament, lite utåttåad fram, trots att stoet är korrekt i benställningen, men det fixade sig med regelbunden verkning från födslen. Och han hoppar hus nu som 4-åring. Jag kan varmt rekommendera Guido för betäckning. Ni får en avkomma med ett supertrevligt temperament stor gång och hoppning i blodet.
Hälsningar Helen

Hej! kul att höra att ni som har avkommer efter Guido är nöjda med dem! Har precis köpt ett treårigt sto e. Guido och hon verkar mycket lovande både rörelsemässigt och temperamentsmässigt. Även hon har korrekt benställning. Har bara sett henne löshoppa en gång och det såg mycket trevligt ut. Hör gärna mer om hur det går för er, lycka till!!:rofl:

Hej!

Vi har en fantastisk avkomma efter Guido som nu är fem år. Han har ett fantastiskt temperament och hoppar även han hus. För övrigt kommer han förmodligen att starta unghäst VM, inga problem med några felaktiga benställningar. Vi var så nöjda med honom så vi har precis fått ett helsyskon till honom nu!! Lycka till. Han är en kanonhingst med fantastiskt humör::d

Någon som vet hur avkommorna blir med Guido + fullblod??

Vi fick en MKT fin och feminin liten Guido-xx flicka igår i stallet.
Ljus ljus fux, fyra vita och bläs :love:
Korrekt m långa ben, vi får låta henne växa på sig lite så ska jag rapportera igen! :)

Det finns en Guido-avkomma i mitt stall, vet dock ej vad det är för stam på mödernet. 6år, 160cm så ganska liten, trevlig typ och ganska kompakt. Hoppar riktigt bra, är endast tävlad detta år och väldigt sparsamt pga kotledsinflamationer, men debuterat 120 felfritt. Rör sig trevligt och är väldigt snäll men många tror att han har damp:p Han blir liksom rastlös ganska snabbt och kan underhålla sig med att galoppera i boxen eller krubbita lite grann. Ang benställningen så är det enda jag vet är negativt är att han är väldigt låg i trakterna vilket kan vara orsaken till kotledsinflamationen, men han har nu varit hos duktig hovis och fått det tillfixat så förhoppningsvis blir det bra.

Jag har sett en del avkommor efter honom, och jag måste säga att jag tilltalas av de jag sett.
ganska löika typmäsigt, över genomsnittliga rörelser (talart om HOPP nu :D).Lugna, lätthanterliga och med god hoppvilja och förmåga.

För mig ser deotroligt lättridna ut, vilket ju är en god egenskap ...

*lånar "knapp"*

Fortsätt att prata om Guido. Jag funderar skarpt på att betäcka mitt ung sto med honom 2008 el 2009. Hon har dock ngt vinklade hasar i övrigt ok. Finns det fler som har information om honom om temperament, storlek på avkommor etc?
:bump:

Jag hoppade en Guido-Beach Boy i början av året en hel del. Han är väldigt väldigt snygg (med supernsygg färg dessutom;)). Rör sig super och hoppar också väldigt bra. Han var dock inte hoppad så jättemycket innan så i början var han lite för försiktig men det släppte mer och mer. Han var väl ganska normalstor.
Väldigt trevlig häst faktiskt. Nu kollade ju inte jag ben noga och så men inget som jag lade märke till direkt som inte såg bra ut.

Hej!

Är det någon som vet varför han inte är så mycket använd av sto ägarna? Han har ju presterat bra själv och har en bra stam.

*KL*
OM jag ska betäcka min ridhäst, är Guido en av kandidaterna:d

Jag har en 1,5 år gammal hingst e. Guido ue. Warsteiner. Han är redan 157 cm hög och har väldigt kraftiga ben! Han har korrekt benställning och fick 46 p som föl med bl.a. 8 på exteriör och med orden: "det ska bli en hopphäst!" från domaren:).

Han har hela tiden rört sig fantastiskt trevligt, trots att han har växt enormt mycket det senaste året. Bästa gångarten är galoppen som är otroligt balanserad! Redan första dagen ute i hagen gjorde han perfekta galoppombyten. Även traven är mycket bra.

Han har även fått testa lite löshoppning och där var han en naturbegåvning! Underbar teknik och letade hinder! Förstod med en gång vad han skulle göra!

Han har ett underbart temperament, lugn och sansad och hanterbar. Han älskar att stå i centrum och är lätt att ha att göra med. Ibland blir han lite kaxig, men han är ju hingst...

Jag har själv sett Guido live och tyckte att det var en mycket trevlig hingst! Mycket snygg och med gott temperament.

Jag vill verkligen rekommendera att betäcka med Guido!

Aaah, snygging Calle :love:

Bild på Guidrique Boy :angel:

38267.jpg

BTW, Han hade en 7a på sina ben när han gick 3års, så inget katastrofalt tror jag. Men så har mammman också väldigt bra ben!

Vill också veta mer om Guido plus hbl-xx.

Om mitt sto slutar strula vid semin betäckningar någon gång så är jag första man att stå i kö till honom. Han har varit en favirit länge. Vet ej varför men han har bara DET som tilltalar mig:d

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 792
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar