Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amandas

Trådstartare
Ingen idé att hålla mig hemlig längre..

hoppas ni orkar lyssa på mig för jag behöver hjälp!

jag är med barn och är i v 8.. Jag har bildat en relation till mitt barn och jag älskar de mer än något annat på denna jord!
Jag har alltid velat ha barn sen jag var mycket liten, att få barn skulle vara en guda sänd gåva till mig.
Svårt har jag oå att bli med barn eftersom de här är min första graviditet på 5 år och jag har aldrig ätit p-medel!

men iallafall läget är så här nu att pappan ifråga inte vill ha barnet what so ever! han menar på att jag inte kan behålla de mot hans vilja.. han hatar mig och jag är hans största misstag ever! han har redan förklarat för mig vilken fitta,subba och slyna jag är om och om igen!

Jag kan inte göra abort! De går verkligen inte att ta bort mitt älskade barn och snälla nån kom inte och säg att de inte är ett barn de är en spermie elr vafan som helst.. De är mitt barn och jag vill ha detta barn mer än något annat på denna jord!
Hur hemsk är jag om jag behåller mitt barn fast pappan i fråga inte vill ha de! han säger även att han kommer ta sitt ansvar men att han verkligen inte vill! jag kan inte gå till läkaren och be dom döda mitt barn bara för att han vill de!!

snälla snälla buke hjälp mig innan jag hänger mig! Jag vill så gärna...

Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Vännen, ditt beslut är ditt beslut. Visst är det trist och jättejobbigt att pappan inte vill ha barnet. Tråkigt för dig, honom och det framtida barnet. Men, han är ju inte själv omedveten om hur barn blir till och tyvärr (för honom); i detta läge är det ditt slutliga beslut som gäller.

Det är tragiskt för honom att bli pappa till ett barn han inte önskat sig. Men; det vore ju lika tragiskt för din del att tvinga dig till att göra en abort för att han ska må bra/bli glad.

Utifrån vad du skriver verkar han mest slänga ur sig elakheter nu. Kanske är det bättre att föra kommunikationen via brev/mail? Du får helt enkelt förklara för honom att du förstås förstår (för det antar jag att du gör?) att han tycker det känns jobbigt för honom, men att DU inte kan eller vill gå honom till mötes, eftersom DU tycker det blir för jobbigt att göra abort.

Lugna ner dig. Det är bara du som bestämmer. Och du ska helt klart inte göra abort. Det kommer kanske bli så att du blir ensam med barnet men det går faktiskt rätt bra i dagens samhälle.

Angående mannen så har han 9 månader på sig att vänja sig, ofta gör de faktiskt det. (hm, har jag läst iaf)

KRAM och ta det lugnt. Kan du prata med någon annan om detta?

Oj dethär är en så otroligt knivig fråga och faktiskt rent omöjlig att svara på.
Man får se det från bådas sida och bara det är jätte klurigt.

Summa summarum vad jag anser rent generellt:

Ingen kan tvinga dig till en abort och ingen kan heller tvinga denna "pappa" att bli en engagerad pappa.

Grattis dock till graviditeten, tråkigt att omständigheterna är som dom är.

Önskar dig lycka till och skickar en stöttande kram :)

Hjälpa dig kan jag inte.

Men naturligtvis skall du behålla barnet när du känner som du gör. Det är en självklarhet.

Om nu pappan har såna problem med det så kan man ju fundera över varför han inte tänkte på att det blir barn av sex, INNAN. Det är ju inte bara den ena partens sak attt skydda sig.
Det låter som att pappan inte riktigt kan hantera situationen och är i en smula obalans. Han lär ju knappast ha tyckt att du var alla de sakerna när ni gjorde barnet...

Pappan kan ju tänka till och komma på att han faktist vill ha barnet och då får ni försöka göra ert bästa för en lösning som är bra för barnet. Tills dess så skall du glädja dig för det lilla miraklet. Men oxå veta att det är ett stort ansvar och inte alldeles enkelt alla gånger, oavsett man är en eller två.

Grattis tjejjen, jag tror du blir en bra mamma.

//Waern

Jag säger som alltid, man kan inte tvinga någon till en abort. Du är inte hemsk på något sätt. Om pappan inte ville ha barn var det lika mycket hans ansvar som ditt att se till att inget barn tillverkades. Nu är det för sent, graviditeten är ett faktum och det är bara att "gilla läget".

Om han nu menar allvar med att han kommer ta sitt ansvar så låter det ju lite som att han kanske mer tycker att ett barn är obekvämt än att det är "katastrofalt".

Jag hoppas att du har stöd från någon annan än pappan, det kommer behövas. I synnerhet om pappan till barnet fortsätter behandla dig som han gör.

Och icke att förglömma, grattis till graviditeten!:)

Du skall absolut stå för detta beslut helt själv. Visst det är tufft men jag vet ingen som varit i din sits och ångrat sitt val hur mkt motgångar det än varit. Jag har en väninna i liknande sits som dig om du PM:ar ka du få hennes bloggadress om du vill ventilera, hon bloggar om sin graviditet osv.

tack allihopa :) Ni ljusar upp min tillvaro med era värmande ord!
Pappan ifråga har jag inga som helst krav emot, vill han inte ta nått ansvar så behöver han inte göra de och ja skulle inte kräva honom på något alls överhuvud taget! Vill han inte vara delaktig så behöver han inte vara de heller!

han skicka en massa sms och ringer hela tiden och skriver i stil med din subba hur fan kan du göra så här mot mig? Du är mitt livs största misstag och jag vill inte ha barn med dig, jag vet vem jag vill ha barn med och inte är de du!

Jag blir så arg och ledsen på samma gång.. Klart jag förstår honom och förstår att han kanske ´är arg men jag kan inte ta bort de mest älskvärde som jag har i mitt liv.. de är en gudasänd gåva och de finaste man kan få! De är så jobbigt just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Givetvis är ja sjukt lycklig åt mitt barn men att han inte vill ha de och skriver som han gör åt mig så klart att ja är ledsen, de här är de sjukt svåraste jag varit med om i hela mitt liv!

Men jag tackar er på mina bara knän att ni säger att han inte kan tvinga mig till en abort!

**kramar om**

Låter som att han försöker få dig ledsen och då skuldkänslor, så att du ska ta bort fostret/barnet.
Jag hade en gång en sån här dispyt och stod på mig. Tyvärr så fick jag missfall några veckor senare, det gick att komma över för mig, men att ta bort barnet för någon annans vilja vet jag inte riktigt hur jag skulle kunnat smälta, någonsin.

Om du verkligen vill ha barnet och kan ta hand om det så är det klart att du ska göra det! Som många redan sagt så vet han ju om hur barn blir till och har absolut ingen rätt att bete sig på det sätt han gör!

Trist att han inte kan behärska sig, sådär säger man inte till någon. Hoppas han kommer på bättre tankar, du kommer bli en toppenmamma!

Men så han beter sig :crazy:

Många har redan svarat och jag kan bara instämma med dom; ingen kan tvinga dig att genomgå en abort. Även om det är tragiskt att han känner som han gör så visste han nog att risken för graviditet fanns. Det kan väl knappast varit okänt för honom hur barn blir till?

Nej, ignorera karln tills han lugnat ner sig en smula och ta inte de där fula orden till dig utan njut av graviditeten.

Jag tror du kommer klara det galant; med eller utan hans hjälp. Många grattis till barnet :laugh:

Du kommer kanske att bli ensam om barnet, men det fungerar alldeles utmärkt i dagens samhälle. Lite kämpigt är det, men absolut inte omöjligt.

Barnets far verkar ju inte vara direkt glad, men du kanske kan skriva fadern okänd? Så slipper han ta del om han nu inte ändrar sig njär han har lugnat ner sig och börjar tänka klarare.

Men så som han säger till dig, jag förstår mycket väl om du blir ledsen kan jag garantera, har själv fått utstå en massa, men man är mycket starkare än vad man tror att man är.

Grattis grattis till det lilla barnet!:)

Jag har alltid velat ha barn sen jag var mycket liten, att få barn skulle vara en guda sänd gåva till mig.
Svårt har jag oå att bli med barn eftersom de här är min första graviditet på 5 år och jag har aldrig ätit p-medel!

...

Med andra ord har du de senaste åren medvetet försökt bli gravid!? Har dina sexpartner varit medvetna om detta.
Uppenbarligen har inte din senaste sexpartner inte vart det iallafall.

Självklart kan han inte tvnga dig till abort, men jag tycker att det är egoistiskt mot både barn och killen att föda ett barn som inte båda föräldrarna önskar.

Du säger att du inte kommer kräva något av killen men rent juridskt kommer tyvärr aldrig killen från sitt ekonomiska ansvar.

Personligen anser jag att männen borde ha möjlighet innan tiden för abort är utgången att välja att avstå sitt ekonomiska ansvar om kvinnan mot hans vilja väljer att behålla barnet.
Varför skall män tvingas in i en roll de inte valt?

Med andra ord har du de senaste åren medvetet försökt bli gravid!? Har dina sexpartner varit medvetna om detta.

Självklart kan han inte tvnga dig till abort, men jag tycker att det är egoistiskt mot både barn och killen att föda ett barn som inte båda föräldrarna önskar.

Du säger att du inte kommer kräva något av killen men rent juridskt kommer tyvärr aldrig killen från sitt ekonomiska ansvar.

Personligen anser jag att männen borde ha möjlighet innan tiden för abort är utgången att välja att avstå sitt ekonomiska ansvar om kvinnan mot hans vilja väljer att behålla barnet.
:bow::bow:

Jag tycker självklart du ska behålla barnet om du vill det.
Men du är bara i 8e veckan, det kan hända mycket fortfarande, bara så man är medveten om det.

Däremot tycker jag INTE du ska kräva pengar av pappan, det borde stå okänd då eftersom du tydligen velat bli gravid.
Jag tycker det är riktigt riktigt fult och egoistiskt att tvinga någon att bli pappa mot sin vilja faktiskt.

Om hon inte rent ut har ljugit om att hon har skyddat sig så bör pappan vara medveten om att ett barn kan bli till.
Om han då inte skyddar sig själv och hon inte har våldtagit honom så ser jag ingen som helst substans i att hon skulle ha tvingat in honom i någon roll.

När ska män börja behandas som vuxna i sin sexualitet?
När ska de börja ta ansvar för sig själva och sina små?

Ingen kan tvinga dej till abort oavsett vad han vill.

Om du väljer att behålla ditt barn så var medveten om vad det kräver av dej, att älska och ta hand om denna oerhört stora gåva för resten av dess liv.
Att du själv blir nummer två och att ditt barn alltid har rätt att vara nummer ett i ditt liv.

Var också förberedd på allt strul och tjafs som blir när två föräldrar inte lever ihop.

Och sist men inte minst, ha kvar din ensamma vårdnad så slipper du mycket krångel.

Lycka till hur du än gör.

Om hon inte rent ut har ljugit om att hon har skyddat sig så bör pappan vara medveten om att ett barn kan bli till.
Om han då inte skyddar sig själv och hon inte har våldtagit honom så ser jag ingen som helst substans i att hon skulle ha tvingat in honom i någon roll.

När ska män börja behandas som vuxna i sin sexualitet?
När ska de börja ta ansvar för sig själva och sina små?

:bow:

Det är baske mig inte bara kvinnans ansvar att se till att graviditet inte uppstår! Var och en får ta ansvar för sig själv!

tack allihopa :) Ni ljusar upp min tillvaro med era värmande ord!
Pappan ifråga har jag inga som helst krav emot, vill han inte ta nått ansvar så behöver han inte göra de och ja skulle inte kräva honom på något alls överhuvud taget! Vill han inte vara delaktig så behöver han inte vara de heller!

Som någon annan har skrivit så är det ju helt enkelt inte möjligt att tvinga den biologiska pappan att fungera som en vettig och kärleksfull pappa. Att han sen borde göra det på eget initiativ är en annan sak. Det går ju inte att tvinga honom, rent praktiskt.

Men jag tycker att du är överdrivet självuppoffrande när du säger att du inte har några krav på honom alls, och jag tycker dessutom inte att det handlar om dina krav på honom. Det handlar om barnets krav på honom.

Han är det blivande barnets far och han är försörjningsskyldig. Som jag ser det är det inte mer med det, utan självklart ska han bidra till sitt barns försörjning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar