gröntkort

Zaida

Trådstartare
hejsan allihopa!

hur går man till väga för att skaffa sig gröntkort???
har hört om ngt ridprogram man ska göra....hur avancerat är det?
vad kostar kalaset?? :confused:

kram//sofie

Sv: gröntkort

Olika ridklubbar brukar nog anordna kurser, det är inte särskilt avancerat mest teori. Vad det kostar kommer jag inte ihåg men det var nog inte särskilt dyrt, 50-150 kanske? :D

de flesta klubbar anordnar grönt kort-kurser.
kostar oftast nästan ingenting, typ 50-100 spänn om det inte är gratis.

vad det är för ridning vet jag inte, min provledare utgick ifrån att vi kunde rida, annars skulle vi inte ha så stor nytta av kortet :D

I princip alla klubbar ordnar Görntkort kursen. Här tar vi 50 kr, det går till fika. :idea: Sen får man ju betala för TR och ev. annan litteratur. Vi brukar inte ha något ridprov, utan kollar med ridlärare/tränare istället.

Du får kontakta din eller annan klubb som anordnar kurser.Vårat distrikt tar 100 för själva kortet och vi tar nån hundring för kursen, sen tar vi extra om du ej är medlem. Vill du behålla nån bok så får du betala extra för den! Eran tränare skriver på ett intyg om din ridkunskap. Du gör ett prov där du får lära dej slå i TR, du ska kunna redogöra muntligt hur man lasar en häst-Vi brukar alltid ha en praktisk kurs i lastning,( Det är pinsamt om folk från klubben kommer på tävling och gör helt fel) sen har vi praktisk träning i visa häst vid hand - Bra att ha vid vet bes ,prem.3 års test mm. Alla ska varit med på alla kurser. Är du under tretton tar din mamma papppa kortet- Vi rekommenderar även att äldre första gångs tävlande ungdomar under 18 ochså har med den förälder som brukar följa på tävling. Oftast är det föräldern som äger hästen och det medföljer vissa förpliktelser.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 440
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar