Är egentligen typ 95% säker på svaret på dessa frågor, men vill bara förvissa mig om att även andra har samma uppfattning som mig, då ju TR inte direkt är övertydligt skrivet
- Sporrar är inget krav på lokal LC-LB dressyr längre va? Kan nämligen inte rida Herr Häst med det (särskilt inte på "okända platser"), då skulle det milt uttryckt bli åka av....
Nej sporrar är inte ett krav
- Kombinationen remontnosgrimma+3-delat 14 mm bett med rörliga ringar är en tillåten kombination för storhäst (ej ung sådan heller, utan 14 år)?
- Visst är det inga superexakta färgkrav på kavaj och schabrak? Så man alltså får ha en typ "mellanbrun" kavaj, och ett schabrak som är "nästan vitt" (men drar lite åt det blåa hållet)?
Finns inget färgkrav öht förutom på slips och plastrong som ska vara vita
- Tävlingsskjorta som går upp ordentligt i halsen räcker va? Man måste inte ha plastrong om man inte vill va?
Nej du behöver inte ha plastrong, men om du har plastrong ska den vara vit :-)
- Nummerlappen får sitta på schabraket va? Herr Häst skulle nog få ett mindre bryt om den satt i tränset...
Japp nummerlappen får sitta på schabraket, men tänk på att nummerlappen måste sitta väl synlig på hästen så fort du lastar ur hästen ur transporten. Så du kanske blir tvungen fästa det på tränset i alla fall innan sadling
- Hur är det med de här "loggo-reglerna"? Vet att det var tal om max 1x3 cm om man inte var sponsrad, men har måttat lite. På min tilltänkta kavaj är märket 4x2 cm (som sitter på ena armen), och på schabraket 3,5x2 cm. Är det bäst att tejpa över dessa för säkerhetsskull?