Sv: Grönt kort - vilken TR ska man kunna/ha med sig
Tyvärr så får vi inte lägga ut exempel på frågorna som finns på provet, men om man har hållit på med hästar och tävlingar och har lite sunt förnuft så ska det nog gå att klara av det skriftliga provet.
Jag håller själv i skrivningar för Grönt Kort och kan nog säga att de största svårigheterna med provet är de frågor som har fler än ett rätt svarsalternativ att man då missar att fylla i ett av de rätta svaren, eller fyller i några av svarsalternativet rätt och ett av svaren är felaktigt och man då får fel på hela frågan.
Annars är frågorna i sig inga konstigheter om man har hållit på ett tag och har lite vana.
Jag har studiematerialet; boken Grönt Kort och Säkerhet med häst (den senare innehåller snarast material som vänder sig till ridskolepersonal till största delen). Tyvärr köpte jag boken innan den här webb-tjänsten kom till, så den har jag dessvärre inte tillgång till.
Jag känner mig hyfsat säker på bitarna som inte berör just TR och sånt som är sunt förnuft så vill de att jag visar att jag kan lasta och rida mm så är det inget problem. Problem som jag känner är just TR-frågor; men är de inte invecklade på det sättet som jag exemplifierade ovan så ska det nog gå.. men det hade varit super om jag hade fått se lite frågor just för att få ett hum om vilken nivå det rör sig om.
Tyvärr så får vi inte lägga ut exempel på frågorna som finns på provet, men om man har hållit på med hästar och tävlingar och har lite sunt förnuft så ska det nog gå att klara av det skriftliga provet.
Jag håller själv i skrivningar för Grönt Kort och kan nog säga att de största svårigheterna med provet är de frågor som har fler än ett rätt svarsalternativ att man då missar att fylla i ett av de rätta svaren, eller fyller i några av svarsalternativet rätt och ett av svaren är felaktigt och man då får fel på hela frågan.
Annars är frågorna i sig inga konstigheter om man har hållit på ett tag och har lite vana.