Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sellan skrev:Youthklasser är för ungdomar, (till och med det år man fyller nitton). Det är alltså åldern på ryttaren, och inte på hästen.
så om det bara står Y i proppen så behöver man ingen licens?
Jag skulle nog inte tävla i vanliga ridkläder, utan du kan ju försöka ha något enkelt. Jeans och en skjorta eller liknande?
jo det var åt det hållet jag tänkte, visste bara inte HUR mycket man skulle klä sig... och får man extrapoäng om man klär sig fint??
sarma skrev:Men det står faktiskt inte uttryckligen att medlemskap krävs på D-tävling.
Solafekub skrev:Angående Youthfrågan - Vad är det för nivå på tävlingen? Är det en D-tävling så behöver du ingen licens, men är det en C/B/A-tävling så måste du ha en licens. Detta gäller både ungdomar och vuxna!
Hm, om man klär sig helt och rent (läs snyggt och prydligt ) så får du väl säkert lite pluspoäng när det gäller helheten. Jag skulle självklart satsa på att klä mig så bra jag kan med dom förutsättningar man har...
real_cowgirl skrev:den enda åldersregen gällande stång är att när hästen är under 6 år får den inte tävlas på stång, och att på B- och A-tävlingar MÅSTE man rida på stång på hästar över 6 år.
Du har oxå snurrat till det...Solafekub skrev:Nu snurrar du väl till det? Man får väl visst tävla hästar som är under 6 år på stångbett, det finns det väl ingen regel emot så vitt jag vet. Däremot så får man tävla hästarna på annan betsling när dom är under 6 år, men man FÅR tävla på stång om man vill? Och sen så är det inte bara A-och B-tävling som den andra regeln gäller, utan är hästen över sex år så måste den ridas på stång oavsett vilken nivå det är! (kanske kan finnas lite undantag på D-tävlingar, men det är i såfall bara undantag).