Grön Cola Life

Testade Life idag och kände ingen skillnad mot den vanliga alls, däremot är burken mycket snyggare när den är grön... ;)

Min sambo tvingade mig prova idag, den smakade typ..lite kolsyra, utspädd och med en eftersmak som var just BLÄ. Sitter alltså nu och dricker Coca Cola, det röda originalet, det enda rätta ;)

Jag säger som några tidigare sa, den smakar som vanlig cola. Inget konstigt alls. Dricker aldrig cola annars utan var bara nyfiken på hur den smaka.

Hittade ingen på affären när jag handlade idag, annars hade jag köpt en bara för att prova. Dricker annars inte speciellt mkt läsk utan föredrar cider.

Kommer ni att dricka den gröna istället när den har premiär?

Jag har sett den och blivit tillräckligt nyfiken för att tänka att den gröna är förstahandsvalet nästa gång jag blir sugen på cola. "Tyvärr" är det ungefär en gång om året, så det kommer troligtvis att dröja. När det gäller läsk känner jag väldigt sällan att eventuell nytta är större än kostnaden.

Jag blev bara lite full i skratt, när det stod "med naturligt sötningsmedel" på skylten bredvid dem i affären idag.
Då kan jag ju inte låta bli att undra vad det är för något som är onaturligt med sockerbetor?
1873285.jpg

Var ju tvungen att smaka när jag läst på buke att den skulle smaka päck. Tyckte att den var helt okej, smakar ungefär som lightcola. Inte riktigt lika mumsig som vanlig cola men betydligt bättre än typ premiumcola. Avslagen smakar den precis som avslagen cola :p

Ej smakat än pga befinner mig utomlands men min kompis som är colaberoende tyckte att den smakade som vanlig Cola men vattnigare dvs mindre smak. Men hon kände i alla fall ingen bismak.

Jag är tveksam då jag inte alls gillar alla avarter av Cola (light, zero) men kommer definitivt att testa bara för sakens skull!

Dricker cirka 1 burk Cola per vecka, oftast till maten på fredagar eller lördagar.

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 474
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar