Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Hmm,vad ska vi gissa på dig då... 27/10 på dig! :D

Nu har jag gissat på er 3 allihopa! Nu sva vi vänta och se vem sm kommer först!!! :bump::banana::bump:

Jag har haft RIKTIGA värkar!!!!
Fast egentligen är det nog bara förvärkar eftersom jag fortfarande inte haft vattenavgång. Men pust det gjorde så ont att jag fick sitta ner och andas en kvart. Det håller fortfarande på, men inte så att det gör SÅ ont.. Skall gå och lägga mig nu. Det känns som om att jag skall kräkas hela tiden..

Tror dock detta är ett falskt alarm, imorgon är allt "bra" igen och jag sitter och väntar och väntar..

Precis så var det ju för mig kvällen innan Emil föddes. :idea: Hade värkar och mådde illa, trode först jag åkt på magsjuka iom att värkarna gav med sig under natten. Men sedan drog det igång på morgonen igen & på kvällen föddes han.:love:

HOPPAS det är på G på allvar för dig med. Hur har det gått?

Fast egentligen är det nog bara förvärkar eftersom jag fortfarande inte haft vattenavgång.

Man kan allt ha riktiga värkar utan vattenavgång.
Mig fick dom ta hål på hinnorna för att vattnet skulle gå och då hade jag allt haft riktiga värkar i 12 timmar...

Finns ju dom där vattnet inte går förrän precis när bebisen kommer ut.;)

Jag tror allt att det är på g på riktigt nu...:)

Fast egentligen är det nog bara förvärkar eftersom jag fortfarande inte haft vattenavgång. Men pust det gjorde så ont att jag fick sitta ner och andas en kvart. Det håller fortfarande på, men inte så att det gör SÅ ont.. Skall gå och lägga mig nu. Det känns som om att jag skall kräkas hela tiden..

Tror dock detta är ett falskt alarm, imorgon är allt "bra" igen och jag sitter och väntar och väntar..

Spännande :banana:

Jag hade skitont igår i jumskarna, kom rätt ofta men varade bara i några sekunder + att jag var grymt illamåenda av all mat jag tryckt i mig :angel:

Gick och la mig vid 9 och läste i boken jag fick av BM, och visst stämde det att det värker i jumskarna och i ryggslutet i början. Men då skulle de vara i upp till 30 sek och komma 3-4 ggr/10 min :eek:

Nu är det tvärlungt, ska åka och kolla på hus nu ;)

på mig fick dom åxå ta hål på hinnorna på. Då hade hag haft värkar som jag behövde andas mig igenom i 2,5 dygn=)
Mina värkar va kraftiga men glesa. därför tog dom hål på hinnorna efter ett par timmar på förlossningen. det hjälpte inte ett skit, så jag fick värkstimulerade dropp. De va inge vidare, för efter det hade jag värkar som gick i varndra tills Nova kom ut. Så man han ju inte pusta ut emellan värkarna, men de va ju effektivt i alla fall=)

På mig var oxå värkarna lite glesa, det var väl därför dom tog hål.
Men på mig funkade det och värkarna tog i som fan. Dom gick i varandra och jag trodde jag skulle gå av på mitten.
Det var då min räddning EDA kom:bow::bow:

Efter det fick jag dock lite dropp den sista biten ut.

Men Jason föddes 2½ timma efter att vattnet petades hål på

jag tog åxå EDA, men den hjälpte inte ett skit:mad:
Tur att lustgasen finns:bow: utan den hade jag dött...

antingen har irpa tagit sovmorgon eller så är hon på förlossningen/bb=) hoppas på det sistnämnda

HOPPAS det är på G på allvar för dig med. Hur har det gått?

Det är på G, jag har fortfarande värk och mår illa av det mesta. Men jag har lyckats sova inatt... Värken blev mer tilltagande nu när jag vaknade igen. Har väl vart uppe 1 gång i timmen inatt och vart på toaletten, men somnat om utan problem igen..

Jag är rätt säker på att jag läcker fostervatten nu, det har inte kommit några mängder, men det finns inga flytningar i världen som ser ut som vatten och som luktar så jävla illa som detta gör...

Man kan allt ha riktiga värkar utan vattenavgång.
Mig fick dom ta hål på hinnorna för att vattnet skulle gå och då hade jag allt haft riktiga värkar i 12 timmar...

Finns ju dom där vattnet inte går förrän precis när bebisen kommer ut.;)

Jag tror allt att det är på g på riktigt nu...:)

Ja, jag börjar känna mig mer och mer säker.. Får se vart det leder.
Jag har i alla fall planerat att ta mig till affären och köpa ingredienser till kanelbullar och baka lite idag..

Lika bra att fortsätta i samma tempo och inte tappa av nu, då slutar väl allt igen...

antingen har irpa tagit sovmorgon eller så är hon på förlossningen/bb=) hoppas på det sistnämnda

Ingen bebis ännu!
Men jag jobbar på det!

Jag hoppas att Jolanta fölar snart! Coolt vore det om vi alla tre fölade samma dag, pmm jolanta o jag..

Påminner mig om en sång...

Jag bakade kanelbullar förra veckan, men var så förvirrad att första plåten brände jag, och andra glömde jag he pärlsocker på. :o

De ser ut som missfoster! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 149
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka