Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut inte !
Det som retar mig är det extremt fördömande ordalagen man kan komma med när det gäller tex rökning eller alkohol under graviditet. Medan andra farliga saker är mer - upp till dig - ditt ansvar. Inget som man fördömer lika kategoriskt som tex rökning.
Jo alkohol att smutta på skumpa på nyårsafton är fy skamm, fast det faktiskt inte finns något som tyder på att så små mängder vid ett tillfälle är skadligt men röker gör de flesta varje dag. Visst är både drickand och rökande onödigt men rökning har i alla fall inte fördömts så hårt i min umgänges krets. Där har rökning ursäktats om vederbörande tänker suta, även om det aldrig sker
I min umgängeskrets är det lika illa, rökning & alkohol/droger
*KL*
Men ni som röker fastän ni är gravida; hur klarar ni av att tända cigaretten? Jag förstår inte hur man kan ta den risken! Hur man klarar av att faktiskt göra det. Ingen skulle ju sätta ciggen i munnen på bebisen antar jag... Det spelar ingen roll hur många mammor som får friska barn fastän de rökt under graviditeten, risken finns ju ändå där och det är så sjukt onödigt att chansa.
Jag tycker absolut inte att man är lämplig som förälder om man röker under graviditeten. Tyvärr alltså.