NightRain
Trådstartare
är de nån som varit överviktig å gravid här inne? å då menar jag inte bara ett par KG utan rätt så mycket.. de är så att vi vill ju snart ha barn.. men jag är överviktig/kraftig... jag försöker självklart gå ner i vikt dels för att lättare bli gravid(vet inte alls hur lätt jag har) å dels när man ska bära barnet å även med förlossning å annat.. men frågan är om jag "hinner" innan de är dags att försöka.. tiden går ju å man blir inte yngre,.de jag mest tänker på är ju under själva graviditeten å förlossningen.. har läst å hört att de inte är bra att Vara överviktig å gravid.(är ju självklart aldrig bra att vara överviktig, men är ju trots allt många överviktiga som fött barn)
så jag underar helt enkelt om de är nån här som är eller har varit gravid å är överviktig.. hur går de eller hur har de gått?
för övrigt så är jag livrädd för graviditeten å förlossningen men de är ju en anna sak
så dela gärna med er hur nu har/hade de..
för havandeskapsförgiftning(heter de så?) kan man ju få även om man inte är överviktigt..(vet ett par som fått) även om risken kanske är större om man är överviktig.. (?) men skadar de barnet på nåt sätt med min övervikt?
vill helt enkelt ha era erfarenheter.. för att stilla min rädsla lite..
så jag underar helt enkelt om de är nån här som är eller har varit gravid å är överviktig.. hur går de eller hur har de gått?
för övrigt så är jag livrädd för graviditeten å förlossningen men de är ju en anna sak
så dela gärna med er hur nu har/hade de..
för havandeskapsförgiftning(heter de så?) kan man ju få även om man inte är överviktigt..(vet ett par som fått) även om risken kanske är större om man är överviktig.. (?) men skadar de barnet på nåt sätt med min övervikt?
vill helt enkelt ha era erfarenheter.. för att stilla min rädsla lite..