Gravidförsäkring?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magini

Hästfolk brukar ju vara bra på försäkringar.. =)

Någon som vet vilken som är den bästa gravidförsäkringen? Tänker på gratis + betalförsäkringen..

Ni som täcknade försäkring, vilken valde ni och varför?

Sv: Gravidförsäkring?!

Valde Folksams; den som man fick betala för. Kollad upp litegrann och jämförde Trygg-Hansa o Folksam och tyckte nog Folksams verkade bättre. Men det var en snabbkoll bara. Det är ju en hel djungel det där... Gratisförsäkringen täcker ju inte så mycket tycker jag; så nog skulle jag rekommendera att ta en som man betalar för.

Vi har länsförsäkringars (betalvarianten, 650 kr), för att den var mest fördelaktig enligt oss, eller ja, min sambo, som jag satte på jobbet att jämföra.. det är en hel djungel. Sen hoppas jag ju att det ska vara pengar kastade i sjön och att vi inte behöver nyttja den..

När sambon och jag satt och jämförde i djungeln av graviditetsförsäkringar valde vi tillslut TryggHansas, både den gratis och den utökade som man betalar för (950 kr). Vi valde mellan TryggHansa, Folksam, Skandia och If. Alla försäkringar hade ju någon grej som inte andra hade men i det stora hela blev i våra ögon TryggHansas mest fördelaktig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 788
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Träning och hälsa del 12
  • Hiss och diss del 5