Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte haft en tanke på det här med gravidförsäkring tills för någon dag sen.
Är vi vecka 28 nu och är det en försäkring man bör ha?
Varför eller varför inte valde ni gravidförsäkring?
Överös mig med information så kanske jag kan bli lite klokare!
Jag förstår inte alls varför det är meningen att man ska tjäna pengar på att barnet dör eller får en skada.
+Hiddeus
Det handlar inte om att tjäna pengar. Det handlar mer om att slippa förlora pengar om något tråkigt skulle hända. Vissa saker kan bli väldigt dyra. Säg att barnet är så pass allvarligt sjukt att man måste bygga om sitt hem, sätta in en hiss, köpa bil där rullstol får plats. Eller att både mamma och barn behöver bo på sjukhus 3 månader. Då är försäkringen skön att luta sig mot.
Anledningen till att vi tecknade försäkring för barnet var ifall något händer som gör att vi måste spendera veckor eller månader på sjukhus.
g man vill tänka på andra saker än att få fram pengar till en begravning som kan vara ganska kostsam.
Jag fattar inte (heller?) riktigt, tror jag. Resonemangen låter som om det gällde hästar. I Sverige får ju alla barn sjukvård, man behöver inte köpa en försäkring för det.
En försäkring som ger ersättning till föräldrarna om barnet dör, tycker jag känns helt feltänkt. Ska man vara extremt hårdkokt, så är det dyrare att ha barn än att inte ha det.
En olycksfallsförsäkring till barnet så att det får ut pengar om det blir handikappat av någon olycka, kan jag däremot förstå poängen med. Trots allt är många problem lättare att bära om det inte saknas pengar.
Barn som rider bör ju precis som vuxna som rider ha en försäkring som täcker olyckor vid extremsporter.
Slippa förlora pengar eller tjäna pengar - vad är skillnaden, menar du? För mig är det cyniskt så det förslår.
Cyniskt? Jag tycker du är ute på väldigt hal is som uttrycker dig så dumt om saker som du inte har någon som helst aning om hur det är att faktiskt vara i den sitsen!
Eller att både mamma och barn behöver bo på sjukhus 3 månader. Då är försäkringen skön att luta sig mot.
Om barnet skulle avlida vid förlossningen så tror jag man vill tänka på andra saker än att få fram pengar till en begravning som kan vara ganska kostsam.
Javisst att den vanliga sjukvården tar mycket- absolut... Men de försäkrade tar faktiskt ännu mer...