Gravidförsäkring - vilken har du?

domino

Trådstartare
Finns ju sånna som är gratis och de som man betalar som ger mer skydd. Tycker det är lite av en djungel och tänkte teckna en men vet inte vilken jag ska välja.
Vilken har/rekomenderar du?
:bow:

Sv: Gravidförsäkring - vilken har du?

kolla det finstilta oxå på alla försäkringar.. Det kanske inte gäller denna försäkringen men någon annan är att om barnet får en diagnos på ärftlig sjukdom innan 6 års ålder så gäller inte försäkringen..

Trygg-Hansa, där har jag även min barnförsäkring (Ja man är barn tills man är 25 år :p ) och sonen är också försäkrad med likadan försäkring som mig.

Vi tecknade Folksams med tilläggsförsäkriingen.

Vi fick ut över 2000 kronor efteråt eftersom vi hamnade på sjukhus i 14 dagar i samband med förlossningen!

jaså får man ut pengar för det? Vad är det man sas får betalt för?

Med risk för att bli halshuggen, jag har ingen graviditetsförsäkring och jag antar att det är lite för sent att teckna en nu?! (bf om 11dagar) eller:confused:

Tror att du kan teckna länsförsäkringars gravidförsäkring enda fram till bf. Inte riktigt säker men kolla det.

jaså får man ut pengar för det? Vad är det man sas får betalt för?

Extra omkostnader typ! Det gäller ju typ inte om man har en normal förlossning och bara är på BB i två-tre dagar.

Vi fick för tidigt och låg på neonatal och därför fick vi ut pengar.

Det är ett schablonbelopp om 200 kronor per dag.

För oss täckte det lite extra matinköp och parkeringsavgifter.

Har för mig att man kan teckna alla försäkringar fram till födseln, iaf de jag kollt upp. Har en länk där flera jämförs om du vill ha?
Ps, jag tecknade min häromdagen.. BF den 19e..

Tack för era svar!
Folksam och TryggHansa verkar folk tala gott för och rekomendera. Ska kika närmare på deras sidor om försäkringarna de har. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 388
Senast: Blyger
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 326
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 527
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur firar ni jul?
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Sånger som du hatar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat