Sv: Gravid???

Men hur har du tänkt sedan?
Ska du leva ensam med barnet eller försöka vara tillsammans med den som nu är pappan?
Om man inte har varit tillsammans innan är det nog ingen lätt start att bli det när man är gravid, och definitivt inte lättare när barnet just är fött. Man visar nog inte alltid sina bästa sidor då...;)
 
Sv: Gravid???

Ultraljud gör man förresten i vecka 16-18 här om det inte verkar vara några problem fast det kanske är olika beroende på vart man bor eller att man kan få göra ett VUL just för att fastställa ett datum?
 
Sv: Gravid???

nej jag tror inte jag och pappan ska försöka bli tillsammans.
den ena av dom har jag varit tillsammans med men det funkade inte..
och den andra skulle det inte heller funka med..
vet inte hur jag ska göra. om jag ens ska behålla det. jag mådde så dåligt efter förra aborten. men det är ju ingen ursäkt ändå..
 
Sv: Gravid???

när man gör ultraljud kan dom kolla när man blev gravid och då jag vet när jag varit med killarna så vet jag ju då vem av dom det är.


Ja jag ska prata med dom nu.. ville vänta tills jag var säker bara. jag tänker ju verkligen inte "tvinga" på pappan ett barn..

Måste du vänta på ett UL? De borde ju gå att räkna ut med ett VUL redan runt graviditets vecka 6-7. Ett UL är inte exakt det heller, jag gjorde ett i v.13 och fick 22/10 och sen i v.19 och då blev det 28/10. Sen kan ju spermier leva upp till en vecka också om de har det riktigt mysigt och är starka!
 
Sv: Gravid???

inte en aning. jag köpte ett test så jag har inte varit inne och kollat på ungdomsmottagningen.. ska ringa och boka tid imorgon. tyvärr så har hingsten upptäckt stoet här hemma så jag har att göra nu med att hålla dom på varsitt håll:p
 
Sv: Gravid???

Tyvärr är det inte så enkelt - att man gör ett UL och sen vet man vem som är pappan.

Har du möjlighet att ta hand om ett barn nu ?
Bostad ?
Jobb ?
 
Sv: Gravid???

dom ser ju vilket datum jag blivit gravid och då vet jag ju vem som är pappan då jag inte var med dom samtidigt. eller i närheten av samtidigt.

jag har jobb och bor just nu i en 3a men ska flytta till en 2a nästa vecka. och jag har vänner som stöttar mig men jag vill ju ändå att mitt barn ska ha en pappa om jag behåller det så vill inte han är det ju inte så mkt jag kan göra. vill ju inte tvinga på nån ett barn dom inte vill ha. den ena "kandidaten" (det lät väldigt fel men iaf:P) har redan ett barn. som han är underbar med. (är oftast med när dom träffas) men det betyder ju inte att han vill ha ett till. vet ju inte om det är han ändå. och den andra har inga barn och är inte helt säker på om han skulle vilja ha det. eller ens klara av det..
 
Sv: Gravid???

Ja jag förstår att du har ett jättesvårt beslut att ta. :(

Jag har aldrig tagit beslutet att göra abort men jag har gjort en "ofrivillig" ändå, vid VUL upptäckte dom att fostret var dött så jag var tvungen att göra en skrapning. Det var det värsta jag varit med om (inte fysiskt men psykiskt) Nu är jag gravid igen och hoppas givetvis att allt ska gå bra men jag vet inte om jag hade klarat detta själv.
Det klart det går om man måste, men det är inget jag frivilligt skulle göra.

PMM: Jag ångrar mig, när jag tänkte på missfallet kände jag direkt hur underbart det är att kräkas och ha ont i ryggen trots allt...:love:
 
Sv: Gravid???

Har du regelbunden mens i vanliga fall?

Isåfall kan du räkna på ett ungefär när du hade ägglossning och hade lättast för att bli gravid.

(UL är inte heller stupsäkert alls vad gäller datum kan skilja nån vecka hit eller dit på BF - åtminstone den man gör v. 18)
 
Sv: Gravid???

dom ser ju vilket datum jag blivit gravid och då vet jag ju vem som är pappan då jag inte var med dom samtidigt. eller i närheten av samtidigt.

Nej!!
Man ser inte vilket datum du blev gravid genom ett UL eller VUL.
Man får bara ett ungefärligt datum som har en diff på + - 2 veckor...

Det enda sättet att säkert veta är ett faderskapstest när barnet är fött.
Tror att man kan göra ett på fostervattnet, men är inte helt säker. I vilket fall är fostervatten prov en risk för barnet.
 
Sv: Gravid???

ska ringa och boka tid imorgon. tyvärr så har hingsten upptäckt stoet här hemma så jag har att göra nu med att hålla dom på varsitt håll:p

Allvarligt??!!:eek::eek:

Du sitter och har fått reda på att du är ofrivilligt gravid, vet inte vem pappan är, vet nite hur du ska gör gällande abort och så ska du vänta med att ringa pga hästarna??

*hjälp*

Ställ dom i stall eller nått den tiden det tar att boka en tid.
Herregud, det handlar om ett barn här, ett liv!!
 
Sv: Gravid???

det kunde dom senast jag var gravid. och som sagt så var jag inte med dom samtidigt eller samma vecka eller så så jag kommer ju veta iaf även om det skiljer på nån vecka..


jag menade att jag skulle boka tid så jag kunde få imorogn för jag inte kan åka nånstans idag. skrev visst lite fel. menade inte att jag skulle ringa imorgon..
 
Sv: Gravid???

det kunde dom senast jag var gravid. och som sagt så var jag inte med dom samtidigt eller samma vecka eller så så jag kommer ju veta iaf även om det skiljer på nån vecka..
Oki, säger dom det så...:crazy:
Bara du och killen ifråga vet så

jag menade att jag skulle boka tid så jag kunde få imorogn för jag inte kan åka nånstans idag. skrev visst lite fel. menade inte att jag skulle ringa imorgon..

Bra:p
 
Sv: Gravid???

NEJ, de ser INTE vilket datum du blivit gravid.

Låt oss säga att du var med den ena killen strax efter din mens och den andra två veckor senare - så kan bägge ha gjort dig gravid. Så länge som det är under samma "ägglossningsperiod" så är det helt omöjligt att veta vem av dem det är

När det gällde mina första så var befrukningen skedd någon gång mellan sista november och första februari enligt hur stora barnen var vid födelse osv. jag fick alltså redogöra för om det fanns fler än en potentiell pappa som jag varit under den tiden, nästan två månader ! Nu vet jag att de var gjorda i December, men ändå.
 
Sv: Gravid???

Glöm inte att det kan ju också vara så att pappan vill ha sitt barn på HELTID och du får en sån konflikt på halsen !
 
Sv: Gravid???

det kunde dom senast jag var gravid. och som sagt så var jag inte med dom samtidigt eller samma vecka eller så så jag kommer ju veta iaf även om det skiljer på nån vecka..

Som alla skrivit, de kan inte få fram ett exakt datum, bara ett ungefär.

Ett ägg lever i ca 24 timmar, spermier kan leva i upp till en vecka!

Sen tar det olika många dagar innan ägget bestämmer sig för att fästa och embryot börjar bildas, 7-10 dagar.

Mitt första UL som sagt 22/10, ställer jag allt på "standard" och räknar från min senaste mens så stämmer detta, då blev jag gravid den 29/1.
Räknar jag från mitt andra UL, 28/10, och har standard inställningar blev jag gravid den 4/2.

Vissa har ägglossning precis före sin mens och andra så fort mensen är över. Det finns bara ett enda sätt att veta exakt och det är genom att använda teststickor. Sen har vi alla dagar ägget guppar runt innan de bestämmer sig för att fästa.
 
Sv: Gravid???

Jag valde att behålla min lillkille fast pappan inte ville ha honom. Och det var det bästa jag någonsin gjort. Man klarar sig själv även om det blir tuffare. Vill du själv göra en abort gör det, men vill du inte egentligen så bör du inte göra det.

Jag kommer ihåg att närr jag valde att behålla lillkillen och bli ensamstående trodde jag att det skulle vara jättesvårt att hitta en ny kille men men...

Jag var själv med lillkillen i tre månader innan jag träffade min nuvarande pojkvän som jag nu väntar mitt andra med.

Det jag vill ha sag egentligen är att allt löser sig. Men jag tycker du ska tänka efter väldigt noga innan du bestämmer vad du ska göra för det är du som måste leva med vilket beslut du än tar.

Det finns inget rätt eller fel beslut så länge du väljer det du vill!

Kan tillägga att jag var 19 år när jag fick stoffe och är tjugo nu.
 
Sv: Gravid???

Detta hör inte hit egentligen, men jag måste få passa på att fråga.
- Hur hanterar du (Ådi) oron för att missfallet skall upprepas? Jag är nu i 7:e graviditetsveckan och har 2 missfall bakom mig de senaste året. Jag har fått tid för VUL den 9 okt och väntan känns olidlig... är så himla orolig för att det skall hända igen, vågar knappt känna någon glädje alls för jag har så svårt att tro att det skall gå bra den här gången. Känner efter i kroppen och inbillar mig att jag får mindre ont i brösten vilket jag kände även förra gången. Usch, jag vill sluta att tänka på det och bara låta tiden rulla förbi men det är f*n lättare sagt en gjort.

Till Lillajag88
- försök att känna vad DU verkligen vill och orkar. Ofta kan man ha en magkänsla över vad som är rätt och fel. Men försök också att se barnet som kommer i hela ditt liv, hur det växer åldras, kommer in i trotsålder osv. Hur du än bär dig åt kommer du att hamna i beroende ställning av din omgivning, och det är något du måste acceptera redan innan du bestämmer dig för om du vill behålla barnet eller inte.
Känner du att du vill våga bli mamma så ska du satsa stenhårt på det! Bara du förstår att du måste göra val i livet som du inte hade behövt göra om du inte hade barn.

Jag fick min son när jag var 22 år och ångrar inte det för en sekund, det har varit jobbigt ibland men han är mitt liv nu. Däremot så har jag haft en helt underbar pappa och man som har tagit precis lika mycket ansvar som mig och det underlättar nog en hel del.

Kort och gott som min mormor alltid säger:
- Man skaffar inte barn, man får dem. De är den största gåvan vi kan ta emot.

/Cet
 
Sv: Gravid???

Lycka till med valet :)
Tänkte att jag vet en tjej som är 18 år ensamstående med sin dotter på 3 år. Du kan ju läsa hennes blogg om du vill veta lite om hur de är o vara ensamstående..

bara pm vet inte om jag vill skriva ut bloggen här!
/A
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
563
Senast: YlvaG
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 212
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 425
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall
  • Tips på bra skomakare!

Omröstningar

Tillbaka
Upp