Sv: Gravid???
Är säkert olika från vart man bor, men på den UM jag gick på (vi har bara 20 års gräns) så verkar BM där bara ha 2 alternativ, kondom eller p-piller.
Varför är inte jag så fertil Finns ju p-plåster, p-sprutor, p-ring, sterilisering (något kanske fler killar kan informeras om när de känner sig klara med barntillverkning, och som jag förstått kan man få allt att funka igen?)
Trasig äggledare pga spiral De tänkte ju jag skaffa sen eftersom jag vägrar hormoner.
Man får alltid preventivrådgivning i samband med en ev. graviditet, antingen vid läk.besöket för ev. abort eller vid efterkontroll. Att kommentera det så som du gjorde tolkade jag som ett påhopp.
Är säkert olika från vart man bor, men på den UM jag gick på (vi har bara 20 års gräns) så verkar BM där bara ha 2 alternativ, kondom eller p-piller.
Får jag vara nyfiken och fråga vad du skulle råda mig till? Jag har två p-piller grav. trots rätt handhavande, söndertrasad äggledare pga spiral (vilket resulterade i utomkveds) och två kondom+ägglossningsdator-graviditeter (regelbunden mens).
Avhållsamhet?
Varför är inte jag så fertil Finns ju p-plåster, p-sprutor, p-ring, sterilisering (något kanske fler killar kan informeras om när de känner sig klara med barntillverkning, och som jag förstått kan man få allt att funka igen?)
Trasig äggledare pga spiral De tänkte ju jag skaffa sen eftersom jag vägrar hormoner.