Sv: Gravid???

Man får alltid preventivrådgivning i samband med en ev. graviditet, antingen vid läk.besöket för ev. abort eller vid efterkontroll. Att kommentera det så som du gjorde tolkade jag som ett påhopp.

Är säkert olika från vart man bor, men på den UM jag gick på (vi har bara 20 års gräns) så verkar BM där bara ha 2 alternativ, kondom eller p-piller.

Får jag vara nyfiken och fråga vad du skulle råda mig till? Jag har två p-piller grav. trots rätt handhavande, söndertrasad äggledare pga spiral (vilket resulterade i utomkveds) och två kondom+ägglossningsdator-graviditeter (regelbunden mens).

Avhållsamhet?

Varför är inte jag så fertil ;) Finns ju p-plåster, p-sprutor, p-ring, sterilisering (något kanske fler killar kan informeras om när de känner sig klara med barntillverkning, och som jag förstått kan man få allt att funka igen?)

Trasig äggledare pga spiral :eek: De tänkte ju jag skaffa sen eftersom jag vägrar hormoner.
 
Sv: Gravid???

Nej jag tänker inte skärpa mig!

Väljer man att skriva så lite "i förbifarten" så verkar man inte ta så allvarligt på det hela, och att sedan slänga in en smiley som tyder på "oj så det blev" är ytterst osmakligt och får en mest att tro att hon vill ha uppmärksamhet. Stackars-lilla-dig typ. Vet man inte vem man är gravid med så bör det ju finnas minst 2 partners med i bilden. Har ungen blivit till under några få dagar så betyder det att man delat säng med minst 2 under en kort period. DET tycker jag är ytterst omoraliskt och definitivt ingenting jag tycker synd om henne för. Kan man inte ens trä på lite gummi i stridens hetta tar man inte ansvar för den andre parten heller.

Emoyeni - tjurtant
 
Sv: Gravid???

Sen, Emoyeni och pmm, hur regelbunden mens hade ni i den åldern? Att inte veta är inte samma sak som att vara oansvarig, själv tycker jag att ts är uppmärksam på sin kropp och inte väljer att ignorera och är modig som vågar fråga till råds här!

ALLA kan råka ut för olika saker, det ska man vare sig bli dömd eller ironiserad för!

SKÄRPNING! :mad:

Givetvis kan man bli gravid trots att man använt preventivmedel, en sak jag däremot aldrig slutar förvånas över är när man inte vet vem fadern är!? Jag kanske är gammeldags och trångsynt men jag tycker man hör det skrämmande ofta.
Jag kommer givetvis inte ihåg exakt datum med alla jag haft sex med men förhoppningsvis har man väl ett hum vad man sysslat med åtminstonde senaste månaden?
Och jag hade iallafall regelbunden mens vid 19 års ålder...
 
Sv: Gravid???

Varför är inte jag så fertil ;) Finns ju p-plåster, p-sprutor, p-ring, sterilisering (något kanske fler killar kan informeras om när de känner sig klara med barntillverkning, och som jag förstått kan man få allt att funka igen?)

Trasig äggledare pga spiral :eek: De tänkte ju jag skaffa sen eftersom jag vägrar hormoner.

De mesta av det du räknar upp innehåller hormoner, vilket som du säger inte är ett alternativ för oss alla.

Sterilisering är ett stort beslut.
 
Sv: Gravid???

Nej jag tänker inte skärpa mig!

Väljer man att skriva så lite "i förbifarten" så verkar man inte ta så allvarligt på det hela, och att sedan slänga in en smiley som tyder på "oj så det blev" är ytterst osmakligt och får en mest att tro att hon vill ha uppmärksamhet. Stackars-lilla-dig typ. Vet man inte vem man är gravid med så bör det ju finnas minst 2 partners med i bilden. Har ungen blivit till under några få dagar så betyder det att man delat säng med minst 2 under en kort period. DET tycker jag är ytterst omoraliskt och definitivt ingenting jag tycker synd om henne för. Kan man inte ens trä på lite gummi i stridens hetta tar man inte ansvar för den andre parten heller.

Emoyeni - tjurtant

Det är din tolkning av det, att det är "i förbifarten". Jag fick inte uppfattningen att det skulle "tyckas synd om" snarare en öppen fråga, sen om syftet är dunkelt det kan jag inte sia om.

Det svåra med moral/omoral är ju att det är olika för alla var gränsen går och den gränsen ändras även för en själv... ;)
 
Sv: Gravid???

Givetvis kan man bli gravid trots att man använt preventivmedel, en sak jag däremot aldrig slutar förvånas över är när man inte vet vem fadern är!? Jag kanske är gammeldags och trångsynt men jag tycker man hör det skrämmande ofta.
Jag kommer givetvis inte ihåg exakt datum med alla jag haft sex med men förhoppningsvis har man väl ett hum vad man sysslat med åtminstonde senaste månaden?
Och jag hade iallafall regelbunden mens vid 19 års ålder...

Har du hört det ofta, så att du tolkar det som ngt som blir vanligare och vanligare, alltså oskyddat sex med olika partners, så förstår jag dig i din oro. Själv har jag inte uppfattat det så. Hoppas innerligt att det inte är en bestående trend med oskyddat sex och många partners!

Om inte annat för mina barns skull... :crazy:
 
Sv: Gravid???

*delvis knapplån*

Jag måste nog sälla mig till moraltanterna som tycker att det är förskräckligt att inte veta vem fadern är när man blivit gravid!

Sen huruvida man tycker hon ska behålla sitt ev. barn är en helt annan sak som bara är upp till TS.
Fick ingen uppfattning om hon ville ha barn eller inte.

*lite ot*
I våran kommun har dom börjat testa för syfilis vid första BM-besöket, även det en väldigt äcklig sjukdom att ha i åtanke om man hoppar mellan olika partners utan skydd!
 
Sv: Gravid???

De mesta av det du räknar upp innehåller hormoner, vilket som du säger inte är ett alternativ för oss alla.

Sterilisering är ett stort beslut.

Pessar.

Har man ingen fast partner, och som det verkar på TS ganska många olika partners, skulle jag faktiskt vara mer orolig över alla sjukdomar än en graviditet :crazy:

Har själv riktiga "party-tjejer" i min bekantskapskrets och där är det "Oj jag blev gravid, undra med vem, ringer och bokar tid för en abort, åhhh nej, då kanske jag inte kan följa med på kryssningen..." :crazy: Och ja, det verkar bli vanligare och vanligare.

Någon tanke på t.ex. klamydia, herpes eller hiv finns inte.


Visst är sterilisering ett stort beslut, men känner man sig klar med bebisverkstaden så är det faktiskt något som även killar kan göra, och som jag förstår så kan man få avklippta ledare att funka på nytt?
 
Sv: Gravid???

Har själv riktiga "party-tjejer" i min bekantskapskrets och där är det "Oj jag blev gravid, undra med vem, ringer och bokar tid för en abort, åhhh nej, då kanske jag inte kan följa med på kryssningen..." :crazy: Och ja, det verkar bli vanligare och vanligare.

Det här låter hemskt! :eek: Får mig att ändra perspektiv på ditt första inlägg...
 
Sv: Gravid???


Jodå, men idiotsäkert är det inte även om man "kommer på" att man ska ha sex om sisådär x timmar ;)

Inte kanske i ett långvarigt förhållande, 17 år, där man önskar all spontanitet man kan få... :o

OT
 
Sv: Gravid???

Jodå, men idiotsäkert är det inte även om man "kommer på" att man ska ha sex om sisådär x timmar ;)

Inte kanske i ett långvarigt förhållande, 17 år, där man önskar all spontanitet man kan få... :o

OT

Man får ställa en mat och sov klocka :angel:
 
Sv: Gravid???

varför är man inte mogen nog att kunna ta hand om ett barn bara för man inte råka veta vem pappan är?

Anledningen till att jag inte vet vem det är är att ingen av dom 2 har kommit i mig + att jag äter ppiller.

och jag har inga sjukdomar för jag testade mig för inte så länge sen.
och jag har inte varit med någon som har något efter det..

Emoyeni: jag vill inte att nån ska tycka synd om mig. har jag aldrig sagt.. jag skrev bara att jag inte vet hur jag ska göra eftersom jag vill ha ett barn och jag mådde så dåligt efter min förra abort men pga att jag inte vet vem som är pappan så vet jag inte hur jag ska göra. vill ju att mitt barn ska ha en pappa ju. man kan ju kolla datumet när man blir gravid på ultraljud så då kommer jag ju veta vem som är pappa.

Varför tycker du det är så omoraliskt och konstigt att man har haft sex med mer än en person när man är singel?
kan lova dej att det finns värre än mig..


Jo jag är gravid. så nu måste jag fundera,fundera och fundera hur jag ska göra....:confused:
 
Sv: Gravid???

Grattis! :)

Jag förstår att det är ett jobbigt beslut.
Vill båda eventuella pappakandidaterna bli pappa? Nu vet ju inte jag om du är tillsammans med någon av dom eller om det var ons och det är givetvis deras ansvar att skydda sig lika mycket som ditt men det är ju ingen vidare kul situation att bli påtvingad ett barn som man inte vill ha.
 
Sv: Gravid???

Tycker även du ska prata med killarna som är inblandade, de har ju som sagt ett väldigt stort ansvar de me. Eftersom det krävs både spermier och ett ägg!

Det kanske även blir en jobbig tid efter en ev. förlossning, när faderskapet skall fastställas osv. Har läst om skräckexempel där det tagit över 1 år att få faderskapet fastställt. Det som hände då var dessutom att mamman avled efter förlossningen, och barnet bodde då sitt 1a år i fosterfamilj innan allt var bevisat och okey att han som sa att han är pappa är pappa på riktigt.


Man får tänka längre än de underbara (förhoppningsivs) veckorna man är gravid helt enkelt.

När jag var lika gammal som dig började min bebislängtan oxå men sambon var inte mogen för 5 öre.
 
Sv: Gravid???

Men då har du konstig bekantskapskrets. Vi är i samma ålder och jag känner INGEN tjej som tar så lätt på graviditet, abort eller könssjukdomar.
 
Sv: Gravid???

Man får tänka längre än de underbara (förhoppningsivs) veckorna man är gravid helt enkelt.

Underbara!?? :eek: Jag sitter just nu här och borstar tänderna efter morgonens andra "toalettbesök" ;) och förmodligen är det mååånga kvar innan det är dags att gå och lägga sig igen. Jag har dessutom just haft ett intressant samtal med min längre gångna gravida kompis om väntande hemorojder och foglossning :crazy:

*Försöker intensivt se det underbara just nu*
 
Sv: Gravid???

Det kanske även blir en jobbig tid efter en ev. förlossning, när faderskapet skall fastställas osv. Har läst om skräckexempel där det tagit över 1 år att få faderskapet fastställt. Det som hände då var dessutom att mamman avled efter förlossningen, och barnet bodde då sitt 1a år i fosterfamilj innan allt var bevisat och okey att han som sa att han är pappa är pappa på riktigt.

när man gör ultraljud kan dom kolla när man blev gravid och då jag vet när jag varit med killarna så vet jag ju då vem av dom det är.


Ja jag ska prata med dom nu.. ville vänta tills jag var säker bara. jag tänker ju verkligen inte "tvinga" på pappan ett barn..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
563
Senast: YlvaG
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 212
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 425
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp