Gravid och sommarplanering...

Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag hade nog orkat med en långresa i v36, sett i efterhand, men det är så otroligt svårt att veta i förväg hur man kommer att må. Det beror på hur stor tur du har i det stora graviditetslotteriet. :) Du kan må finfint, du kan vara däckad av foglossningar och sammandragningar, eller så kan du ha en bebis som bestämt sig för att komma då.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

*knapplån*

Jag hade inte orkat pga att man sitter så stilla i en bil. Skulle ha fått jäkligt ont i ryggen helt enkelt...
Jag hade i övrigt en lätt graviditet och mådde bra och var pigg i övrigt, men 300 mil i en bil - NEJ!
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag skippar nog detta med långresa, får försöka intala mig att jag faktiskt ÄR gravid och inte klarar allt :angel: ...

Vad tror ni om att gifta sig då, två månader innan förlossning? :D
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag har som många andra, men företog mig en bilresa Skåne-Stockholm ToR åtta veckor innan bf. När vi kom hem var jag så slut i ryggen att jag satt hos bm och grät (hade en tid inbokad där sedan tidigare). Jag skulle inte rekommendera det, inte heller av den anledningen att man kanske kan behöva en extra break under dagen när det är fyra veckor kvar.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag skippar nog detta med långresa, får försöka intala mig att jag faktiskt ÄR gravid och inte klarar allt :angel: ...

Vad tror ni om att gifta sig då, två månader innan förlossning? :D

Tycker du gör rätt i att skippa resan, tror faktskt inte att det är kul att föda någon annanstans heller. Iaf inte om man blir "hemskickad" till sitt sjukhus direkt efter förlossningen (som man ju kan bli om allt gått bra).

Men att gifta sig kan inte vara annat än bra... :D :bump: :D
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Det finns ju mammaklänningar, snygga dessutom, nuförtiden. Även i vitt. ;) Och så kan du ju ha sandaler på fötterna. Eller gå barfota med målade tånaglar. :)
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Angående bröllopsklänningar för gravida så finns det massor att välja på! De flesta klänningsmärken jag har sett har en kollektion för gravida.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Två månader innan gick jag fortfarande i högklackade skor på jobbet, så vill man ha det så kan det gå - beror som allt annat på.

Men min bm sade till mig att om man gifter sig under graviditeten måste man ta om alla prover och så, så kolla om ni "ställer till" något. Jag brydde mig aldrig om att fördjupa mig i vad hon menade eftersom jag är gift.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Nej, du gör rätt i att skippa resan på 300mil. Jag gruvar mig själv för en resa på ca 150mil tur när jag kommer att vara i vecka 28. Jag har foglossningar så att det sjunger om det och 2 dagar hundutställning. Jag planerar att ta in en handler då jag inte vet om jag kan röra mig ordentligt.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Grejen är den att jag hör hela tiden från folk hur pigga och smala dom var ända fram till förlossningen, ungefär. Hur dom red en månad innan, sprang på hundutställning två veckor innan o.s.v.

Men anger de verkligen exakta tidpunkter, typ en månad innan förlossningen och så? Själv tycker jag att jag klarade ganska mycket under min graviditet - med tanke på att jag faktiskt var gravid! Om jag skulle berätta om det kan det säkert låta hurtigt, men det beror nog mest på att jag själv blev positivt överraskad av att man kan göra mycket av det som man gjorde innan. Men allt tar längre tid och kräver mer energi. Och om man skulle jämföra det med vad man utför som "ogravid" - ja, då är det ju inte mycket alls.

Om någon stolt berättar att hon var aktiv under graviditeten, då menar hon nog ganska sällan att hon var lika aktiv som vanligt, men ändå ovanligt aktiv för att vara gravid.

Åka på en sån resa som du beskriver hade jag varken orkat, vågat eller velat med en månad kvar till förlossning.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

*KL*

För att inte tala om den ökade risken för blodpropp vid långt stillasittande och avancerad graviditet....
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

För min del så var jag tidigare jätte sugen på att i början av maj åka till Norge, kan säga att jag är rätt glad nu att ja ginte bestämnde mig för det :angel:
Är annars inte alls avig till långa bilresor men... :D
Är i v.30 kan lungt lasta ett hästsläp full med höblar.
Däremot att sitta och åka bil då sparkar det så in i h-e att man blir :eek: eller så är det bänkpress mot revbenen.

Fast sånt kanske beror på hur dom ligger i magen?
min mage är väldans hög men inte så utbuktande.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag skulle lätt ha gjort det, men det är ju jag det :angel:

Har inte haft några större problem vid mina graviditeter och bilade 120 mil enkel resa (dvs 240 mil) ca 2 veckor innan yngsta dottern anlände :D
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Jag skulle inte orkat en månad innan BF. Dessutom skulle jag knappt hunnit hem då alva kom 3,5 v för tidigt...

Men allt beror ju på hur man mår. Jag hade foglossning och då står/går man ju inte så gärna. Men jag överlevde ett besök på Gekås i Ullared någon månad innan...
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Menar du verkligen 300 mil....inte 300 km?
300 km är väl OK, ja åkte/körde 360 km t.o.r fyra dagar innan min första son föddes och det var inga problem.
Men visst, handlar det om 300 mil så låter det lite mycket.
 
Sv: Gravid och sommarplanering...

Nä, 300 mil (tur & retur alltså). Så långt har vi det till södra Sverige. 30 km är ju bara till närmsta mataffär där vi bor, he he :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Gravid - 1år Jag är ännu bara i v.6 av min graviditet och mår riktigt bra förutom att jag är tröttare än vanligt. Idag gick jag på semester, och en...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Andromedae
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr boxplats i ett stall där jag betalar för box, grovfoder samt tjänsterna utsläpp/insläpp och alla fodringar. Jag betalar en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 412
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Hej! Har skrivit en till tråd om min oplanerade graviditet som hittas här där lite bakgrundshistoria finns. Jag vill börja inlägget...
2
Svar
25
· Visningar
7 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp