Gravid- hur planerar man livet?

Amk

Trådstartare
Jag är ännu bara i v.6 av min graviditet och mår riktigt bra förutom att jag är tröttare än vanligt. Idag gick jag på semester, och en massa roliga aktiviteter väntar... eller? Jag har möjlighet att åka på långritt om en månad där det ska ridas 3 mil per dag i två dagar, i augusti är det hästtävlingar i tre dagar och i november funderade jag på att ta med hästen till stockholm horse show. Men, hur ska jag tänka kring att boka upp mig? I värsta fall är jag astung och sliten i november då jag dessutom jobbar som vanligt (45h/v), spyr konstant i augusti och är helt färdig efter en mil i sadeln om en månad.

Hur har ni andra som varit eller är gravida gjort? Ska man leva på som vanligt, avboka i sista stund och riskera att bli av med en hel del pengar eller är det bättre att safea och inte bestämma något förrän i sista minuten?
 
Det kan bara du svara på. Är det värt risken att förlora pengarna? Jag kunde leva som vanligt i stort sett men risken att det skiter sig är såklart större. Att inte kunna rida i v 10 skulle jag dock inte vara orolig för.
 
Ptjau.. hur vill du leva? Vill du räkna med att bli handikappad/sjuk även om du kanske inte märker av graviditeten alls? Eller föredrar du att räkna med att det bara fungerar och försöka lösa det vartefter problem uppstår?
 
Jag är ännu bara i v.6 av min graviditet och mår riktigt bra förutom att jag är tröttare än vanligt. Idag gick jag på semester, och en massa roliga aktiviteter väntar... eller? Jag har möjlighet att åka på långritt om en månad där det ska ridas 3 mil per dag i två dagar, i augusti är det hästtävlingar i tre dagar och i november funderade jag på att ta med hästen till stockholm horse show. Men, hur ska jag tänka kring att boka upp mig? I värsta fall är jag astung och sliten i november då jag dessutom jobbar som vanligt (45h/v), spyr konstant i augusti och är helt färdig efter en mil i sadeln om en månad.