Gravid eller p-piller abstinens?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stoppard

Har efter 11 års p-piller knaprande nyligen slutat, men efter fyra dagar så började jag må illa på kvällarna. Kan jag redan vara gravid eller är det kroppen som anpassar sig till ett "hormonfritt" liv?
Hur mådde ni när ni slutade med p-piller? Hur tidigt kände ni att ni var gravida och hur kändes det?
 
Sv: Gravid eller p-piller abstinens?

Oj, efter 4 dagar har jag svårt att tänka mig att man kan bli gravid.
Fast det är väl inte omöjligt eftersom det finns de som blir gravida även om de äter p-piller, eller glömt en dag.

För mig tog det dock ett år att bli gravid efter att jag slutat med piller.

Andra graviditeten kände jag av ganska tidigt.
Mådde illa av lukter ca 4-5 dagar efter befruktning.
Annars hade jag inga symtom så tidigt.
 
Sv: Gravid eller p-piller abstinens?

Vill inte låta negativ men det är ju inte så vanligt att bli gravid så snabbt, och även om du blivit det så brukar det ta mer än 4 dagar innan kroppen reagerar med illamående :angel:
Men visst kan det vara så och då är det ju jätte kul
Jag kommer knappt ihåg hur det var :crazy: Tror inte att jag märkte nån skillnad. Men nu var jag singel när jag slutade och innan jag hittade den rätta att skaffa barn med, var jag "p-pille fri" i 7år.
 
Sv: Gravid eller p-piller abstinens?

Om din ägglossning redan kommit igång så visst kan du vara gravid. Men sen ska man ju tänka på att anledningen till illamående vid graviditet har med hormoner att göra. Mao kan en stor hormonförändring som att sluta med p.piller säkert åstakomma samma sak. Men jag håller tummarna för dig. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 776
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: malumbub
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp