Gravid eller p-piller abstinens?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stoppard

Har efter 11 års p-piller knaprande nyligen slutat, men efter fyra dagar så började jag må illa på kvällarna. Kan jag redan vara gravid eller är det kroppen som anpassar sig till ett "hormonfritt" liv?
Hur mådde ni när ni slutade med p-piller? Hur tidigt kände ni att ni var gravida och hur kändes det?

Sv: Gravid eller p-piller abstinens?

Oj, efter 4 dagar har jag svårt att tänka mig att man kan bli gravid.
Fast det är väl inte omöjligt eftersom det finns de som blir gravida även om de äter p-piller, eller glömt en dag.

För mig tog det dock ett år att bli gravid efter att jag slutat med piller.

Andra graviditeten kände jag av ganska tidigt.
Mådde illa av lukter ca 4-5 dagar efter befruktning.
Annars hade jag inga symtom så tidigt.

Vill inte låta negativ men det är ju inte så vanligt att bli gravid så snabbt, och även om du blivit det så brukar det ta mer än 4 dagar innan kroppen reagerar med illamående :angel:
Men visst kan det vara så och då är det ju jätte kul
Jag kommer knappt ihåg hur det var :crazy: Tror inte att jag märkte nån skillnad. Men nu var jag singel när jag slutade och innan jag hittade den rätta att skaffa barn med, var jag "p-pille fri" i 7år.

Om din ägglossning redan kommit igång så visst kan du vara gravid. Men sen ska man ju tänka på att anledningen till illamående vid graviditet har med hormoner att göra. Mao kan en stor hormonförändring som att sluta med p.piller säkert åstakomma samma sak. Men jag håller tummarna för dig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama