Gravid eller bara PMS?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Börjar fundera på om jag har blivit på smällen... Så nu undrar jag hur lång tid tar det innan det visar sig på ett gravtest?
Och om det visar positivt, är det helt säkert att jag är gravid då eller finns det en viss felmarginal? Senaste mensen var väl 6-7 veckor sen... Att mensen inte kommit i tid oroar mig väl inte (yay!) men senaste 2-3 veckorna har jag varit svullen och brösten har väl växt en halv storlek, och kan inte ens ha på mig bh för dom ömmar och bröstvårtorna gör svinont! Min aptit ska vi inte ens tala om.. :crazy:
Senaste 3 månaderna har min mens inte varit särskilt jämn heller.... Har mellanblödningar var och varannan vecka (äter inga hormonp-medel eller nåt sånt) och nåt är ju uppenbarligen fel då....
Jag och min sambo använder inte nåt p-medel alls heller, så chansen att jag blivit på smällen är ju inte obefintlig... (jag tål inte hormoner, och inte kondom heller, så det fick bli utan.. inga kommentarer ang det, tack.)
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Det är bara att pinka på pinnen när du vill nu.
Vill du inte bli gravid så rekommenderar jag pessar. Finns i silikon om man är allergisk mot latex.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Tyvärr, lite för omständigt med pessar...
I vanliga fall hade jag inte kört utan nåt p-medel, men eftersom det ena hormonmedlet ahr varit värre än det andra så känns det hopplöst.. Och läkarna har sagt att jag borde inte bli gravid i första taget (problem med äggstockar och livmoder) om man säger så, så då provade vi helt enkelt. Har varit utan hormoner i korta perioder det senaste året, och nu har jag varit hormonfri i 4-5 mån eller nåt sånt. Och under dom månaderna borde väl min ägglossning kommit igång, antar jag....

Men är ett plus verkligen helt säkert?
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Ett plus är ett plus!:D
Har ALDRIG hört talas om att det skulle visa fel vid ett plus. G-testet mäter ju hormon i urinen och det som g-testen plusar för bildas ENDAST när man är gravid.
Dock kan ett "minus" visa fel då du kanske inte har tillräckligt med hormonet i kroppen ännu. Då kan man vänta några dar/en vecka och testa igen.

Lycka till;)
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Ja, man brukar säga att ett plus alltid är ett plus. Jag tycker det låter som om du är gravid.
Avhållsamhet? ;) Avbrutna samlag?
Hoppas det löser sig till det bästa för er.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Efter 6 veckor bör man ha tillräckligt med hormon i kroppen för ett test ska visa positivt.

De visar aldrig positivt om det inte är positivt, men kan där emot visa negativt fast man är gravid.

Tror det är RFSL's graviditetstest som reagerar på lägre hormonhalt än apotekets, clearblue m.f.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Testet visar sig redan när mensen är 1 dag försenad. Eller till och med 3 dagar INNAN man skulle ha mens... Så det är bara till att testa =) Stora svullna bröst låter helt klart misstänksamt :p

Att pessar skulle vara krångligare än att bli med barn kan jag inte hålla med om... Bära på något 9 månader eller *tjopp*... Ett annat alternativ är en Personadator, men det innebär ju att man inte kan ha sex när som helst utan skydd. Jag har själv kört utan skydd i många år och var väl medveten om konskekvenserna att vi chansade, och det är så välkommet så :angel:
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Testet visar sig redan när mensen är 1 dag försenad. Eller till och med 3 dagar INNAN man skulle ha mens... Så det är bara till att testa =) Stora svullna bröst låter helt klart misstänksamt :p

Att pessar skulle vara krångligare än att bli med barn kan jag inte hålla med om... Bära på något 9 månader eller *tjopp*... Ett annat alternativ är en Personadator, men det innebär ju att man inte kan ha sex när som helst utan skydd. Jag har själv kört utan skydd i många år och var väl medveten om konskekvenserna att vi chansade, och det är så välkommet så :angel:

eftersom alla är olika så är det inte säkert alls att man testar pos. 3 dagar innan eller samma dag eller någon dag efter den beräknade mensen - jag testade inte pos. förrän i v. 7 första gången jag var gravid - det beror på hur mycket hormon kroppen producerar... men däremot så kan testen inte visa pos. innan den utsatta tiden för testet eftersom kroppen då inte har hunnit producera hormon...

persona kan nog vara knepigt för TS att använda om hon har väldigt oregelbundna och långa cykler eftersom man inte kan använda den då enligt tillverkarens hemsida (har själv tänkt de tankarna)

Till TS: Testa!! det är enda sättet att veta... det låter ju onekligen som om du är gravid och bara för att läkarna säger att chansen är liten så finns den - mitt första barn är ett sådant "mirakelbarn" har vi fått reda på i efterhand... som tröst kan jag säga att jag blev "skengravid" nästan varje cykel förut med alla symptom man kan ha - och nej man inbillar sig inte att brösten sväller och att man håller på att spy av yrsel... så om du har vajsing på hormonerna så är det helt rimligt det med... men testa!!
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Svarar alla...

Att leva i celibat känns inte särskilt populärt :angel: Och säkra perioder och avbrutna samlag... nääää... :p Vi är för... nykära för sånt :D Men att ha abort som preventidmetod känns ju inte särskilt skoj det heller.

P-dator funkar nog inte, har ingen regelbunden cykel, utan mina hormoner är lite ur balans om man säger så...

Hur gör man annars för att prova pessar? Kanske borde fundera på det iaf... Springer man iväg till gyn? Det där spermidödande medlet, retar inte det slemhinnorna?

Emma74: Jag har varit skengravid några ggr förut :crazy: Testade neg då, senast var för ca 2-2½ mån sen tror jag... Kanske är så igen? Då var jag dock mest illamående, och hade inte alls såhär ont i brösten. Nu är jag bara illamående då och då, men har säkert gått upp 3 kg vatten som satt sig runt magen och brösten är.. stora.. :crazy: En ny bh som inhandlades för 3 veckor sen är för liten nu... Och vid inköpet var den för stor............ Så jag vet att jag inte bara inbillar mig...
Jag ska nog springa iväg nu och köpa ett test... Måste det vara morgonurinen man testar med? Eller måste det ha gått ett visst antal timmar innan man kan få ett säkert svar?
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Om du har så mycket symtom så tror jag att testet skulle visa + om det var så. Men jag är ju ingen garanti ;) Du skulle kanske gå iväg till BM nästa vecka och prata om p-medel och testa igen hos henne? Men känns det besvärligt så testa själv igen och läs om alla p-medel så mycket du bara kan på nätet och fundera på vad som känns klokast! Hade jag funderat på abort så hade jag aldrig tordas köra oskyddad. Jag vet hurdana känslor man får redan för de första cellerna i magen...

ps. Många som använder pessar sätter in det t.ex. innan sängdags (beror när man är som aktivast så klart) även om de inte planerat sex just då. .ds.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Katastrof är det väl inte, men jag kommer inte behålla barnet isf. (och om jag skulle lyckas bli gravid så är det ungefär 99% risk att jag får missfall ändå, tydligen) Dock är inte abort något som jag tror skulle kännas jobbigt känslomässigt för mig. (valet är enkelt om man säger så, finns inte i min värld att jag ska ha barn, varken nu eller om 10 år)
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Men är det lätt att sätta i/få ut pessaret? Är rädd att det kanske ska fastna :o

Får ringa KK idag, med lite tur får jag väl komma på besök om en månad :crazy: Kanske kan lyckas få en telefontid i veckan iaf.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Räknade precis ut att jag har haft mens 55 dagar av 113.... (under den här tiden har jag alltså inte haft några hormoner alls) Dt kan väl inte vara normalt, eller?! Med p-piller hade jag mens ungefär 85 dagar av 100. (under ett års tid... yippie..)
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Nej det fastnar INTE! Man är inte så djup :) Det ska sitta kvar flera timmar efter samlag, så det är inget du börjar pilla med just efter.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Men det går bra att sova med det då alltså?

Fick en akuttid på KK på fredag! Så då skulle VUL visa om jag var gravid eller inte...
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Men om du VET att du inte vill ha barn varför steriliserar du dig inte. Inga hormon ingrepp och 100% säkert.

Det klart att du kanske vill ha om 10 år och är du inte säker på det skall du såklart inte sterilisera dig.

Själv klarar jag inte heller av hormonpreparat. Har nu kopparspiral, men har i och för sig fått barn. Men jag vet att det finns de som har fått kopparspiral trots att de aldrig fått barn. Prata med BM om dina alternativ.

Även om du inte tycker känslomässigt att det är jobbigt med en abort så kan det kroppsligt vara skitjobbigt.

Lycka till!
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Ja, jag är mycket väl medveten om att en abort är jobbig fysiskt, därför skrev jag att jag inte skulle ha problem med den känslomässigt ;)

Har haft hormonspiral, och efter det finns det inte en chans att jag sätter in nåt annat i kroppen igen, och framförallt inte kopparspiral som ser till att jag blöder ännu mer... Känns inte som att jag behöver bli mer tömd på blod ;)

Sterilisera mig får jag inte, är för ung. Måste vänta 6 år till...
Har varit på läkarna i 1½ år om att få ta bort livmoder och all sån skit, men det är tvärstopp. Måste vara 25 innan dom kommer ta mig på allvar.
Och tro mig, jag är HELT säker på att jag inte vill ha barn, varken nu eller om 10 år. Eller om 20 år heller för den delen. Iaf inte föda ett barn, vill jag ha barn så blir det adoption eller en surrogatmamma.
 
Sv: Gravid eller bara PMS?

Ja, jag är mycket väl medveten om att en abort är jobbig fysiskt, därför skrev jag att jag inte skulle ha problem med den känslomässigt ;)

Har haft hormonspiral, och efter det finns det inte en chans att jag sätter in nåt annat i kroppen igen, och framförallt inte kopparspiral som ser till att jag blöder ännu mer... Känns inte som att jag behöver bli mer tömd på blod ;)

Sterilisera mig får jag inte, är för ung. Måste vänta 6 år till...
Har varit på läkarna i 1½ år om att få ta bort livmoder och all sån skit, men det är tvärstopp. Måste vara 25 innan dom kommer ta mig på allvar.
Och tro mig, jag är HELT säker på att jag inte vill ha barn, varken nu eller om 10 år. Eller om 20 år heller för den delen. Iaf inte föda ett barn, vill jag ha barn så blir det adoption eller en surrogatmamma.

Ok jag förstår.

Jag har en väninna som steriliserade sig när hon var 22 år. Det var väldigt många psykologer som hon fick prata med innan de sa ok.

När du åker till Gyn tycker jag att du skall stå på dig och tjata på dem om en sterilisering. För om det är det du vill så tycker jag verkligen du skall få det.

De kan väl inte på fullaste allvar mena att det är bättre att göra flera aborter?

Precis som du säger så går det ju att adoptera. Det finns ju flera andra möjligheter. Jag har barn men tycker inte att det är hela livet. Skulle ha klarat mig bra utan. Nu älskar jag givetvis min son och kan tänka mig fler. Men skulle också kunna tänka mig ett liv utan.

 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 779
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp