Gravid å mår bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anni0301

Hej på er alla!
En del av er har kanske läst min tidigare tråd när jag skrev om att sambon inte verkade intresserad av att skaffa fler barn och jag var lite deppad. Jag fick rådet att INTE tjata om det :bow: Jag slutade helt sonika att prata om bebisar å vips en dag kom han fram å lade armarna runt mig å viskade "ska vi skaffa en liten knodd?"
:bump: :banana: :bump: :banana:
Så planerna är att börja "tillverka" under denna vår så att bebisen kommer under början av 2007!!! :love: Nu går jag bara mest runt å fantiserar om allting, hur det ska bli, hur det ska kännas osv *lycklig* Läser ALLT som ni skriver här ;) Men en tråd som jag saknar är Må-Bra-Tråd.
Har läst om en massa svåra förlossningar *kramar till er alla starka mammor*
Läst en massa om illamående/trötthet/depprissioner *puss på er, hoppas ni mår bättre*

Men nu vill jag höra om det finns någon själ där ute som faktiskt mår toppen under graviditeten! (det kanske inte existerar:angel: )
Jag har redan börjat ladda för att må illa, gråta, äta leverpastej (som jag hatar) å vara supertrött. Nu vill jag läsa någon solskenshistoria! ;) Finns det nån där ute??
 
Sv: Gravid å mår bra

Första graviditeten var jag lite mindre hungrig till lunch i början, det var allt. Annars mådde jag bara fint och red till 14 dagar innan förlossning.

Andra gången var jag lätt illamående och trött på morgnarna de första tre månaderna, men inte så att jag kräktes eller så.
Lite halsbränna och foglossning mot slutet (red bara t o m sjätte månaden).

Så jag antar att jag mådde ganska bra.
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag har mått underbart hela graviditeten, fram tills nu när foglossningen verkligen börjar ge sej till känna. (är i vecka 34, så 6 veckor till står överlever jag nog)
Inte mått illa, inte vart trött, inte haft några konstiga nojjor, förutom apelsinjuice o smörgåstårta :angel: :d , inte haft några hormonsvängningar. Så visst kan man må bra :)
 
Sv: Gravid å mår bra

mjo.. men dyrt Kändes i plånboken när man absolut var tvungen att ha smörgåstårta varenda dag :crazy:
 
Sv: Gravid å mår bra

Nee.. det var ju kanske inte så lämpligt. Hur kommer det sig att man får dessa "måste-ha-behov"?
 
Sv: Gravid å mår bra

Hej!

Jag mådde superiduperbra hela graviditeten! Var så lycklig över att äntligen bli gravid! Visst mådde jag lite illa de första tre månaderna, men det var piece of a cake! Vaknade med ett leende, somnade med ett leende alla dagar (utom möjligen de sista 15-16 dagarna övertid då). En UNDERBAR resa tyckte jag! Med ett lika underbart mål :love: trots mardrömsförlossning :crazy:
 
Sv: Gravid å mår bra

Måste bara fråga: Med tanke på att dina graviditeter var så olika, var det olika kön på barnen? Intressant detta!
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag är i vecka 26 och har mått strålande hela tiden. Hade ont i ryggen en dag förra veckan efter att ha glömt att pötta fram höfterna (inte svanka) nu när magen börjar komma. Har gått upp ca 4 kg, mest bröst och en liten snygg mage, väldigt behändigt!
Min barnmorska sa att jag troligtvis inte kommer bli så stor, det låter BRA :)
Rider, tränar lite lagom, det mesta är som vanligt fast med en energisk kickboxare i magen! Mysigt :bow:
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag har mått och mår oförskämt bra!! Inget illamående ens en enda dag, hade lite ont i ischiasnerven i tre dagar för 3 månader sedan och nu är jag lite öm i bäckenet om jag har gått för fort när jag varit ute. Men med två bebbar i magen och i 7 månaden så vore det väl konstigt om det inte ömmade lite??

Bästa beslutet jag tagit var att bli 50% sjukskriven. Skrev en tråd om att jag kände mig gnällig, jag mådde ju trots allt bra jämfört med andra. Men nu känner jag att jobbet tar mycket mer energi än jag trodde och nu hinner jag vila upp mig mellan arbetspassen. Jag har fortfarande en vilja att jobba så länge som möjligt och än så länge är detta en perfekt lösning.

Så än så länge tror jag inte jag kunde haft en bättre graviditet! :)

/Timsetim
 
Sv: Gravid å mår bra

Å va roligt att höra!!
Nån annan som vet varför man får dessa "måste-ha-behov?" bara en fundering bland alla andra funderingar :p
Nån mer där ute med en solskenshistoria?
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag är i 18 veckan och mår prima ballerina!:rofl: Mådde illa lite fram till vecka 11 och va lite trött. Men det är det enda än så länge! Rider två hästar varje dag + att jag tar in och ut 12 hästar och mockar 7 boxar. Märker inte så mycket av min graviditet än så länge mer än att byxorna spänner lite. :angel:
 
Sv: Gravid å mår bra

många av de där "måste ha"-behoven är nog kroppens sätt att tala om vad det är den behöver extra av. jag har t.ex druckit väldigt mycket mjölk under mina graviditeter (dricker normalt max 1 glas om dagen, i snitt), behövde förmodligen lite kalktillskott. Sista graviditeten drack jag dessutom en hel del apelsinjuice.
 
Sv: Gravid å mår bra

det låter ju logiskt... att man behöver mer av nått ämne... kroppen är intelligent!!

Hur fort/långsamt blev ni med barn?
 
Sv: Gravid å mår bra

Med sonen mådde jag toppen och det var verkligen jättekul att vara gravid!!
Jobbig förlossning i o f (mest psykist).
Med dottern så var graviditeten mest en lång backe :smirk: men en jättelätt förlossning, mådde väl bra i o f mest det var mest att det var drygt att vara gravid den andra gången.
Men egentligen har jag mått bra bägge gångerna, mådde illa på mornarna med dottern och hade lite jobbigt med foglossning men annars helt ok :D .
 
Sv: Gravid å mår bra

anni0301 skrev:
det låter ju logiskt... att man behöver mer av nått ämne... kroppen är intelligent!!

Hur fort/långsamt blev ni med barn?

Jag hade turen att bli gravid direkt på första försöket, båda gångerna.
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag mådde bra i början men var obeskrivligt trött. Började sen må illa, särskilt morgnar men spydde aldrig. Tappade aptiten ett tag. Men från kanske halva sommaren (födde i december) mådde jag toppen! Kände mig aldrig för tung (gick nog upp ca 16kg), hade aldrig ont någonstans eller så och det gick bra att jobba. Stormtrivdes med att vara gravid från och med cirka andra halvan av sommaren.
 
Sv: Gravid å mår bra

ameo skrev:
många av de där "måste ha"-behoven är nog kroppens sätt att tala om vad det är den behöver extra av. jag har t.ex druckit väldigt mycket mjölk under mina graviditeter (dricker normalt max 1 glas om dagen, i snitt), behövde förmodligen lite kalktillskott. Sista graviditeten drack jag dessutom en hel del apelsinjuice.

Det tror inte jag! Jag har definitivt inte behövt socker eftersom jag hade graviditetsdiabetes :smirk: men det enda jag ville ha var sötsaker :crazy: Jag behövde däremot järn och mat met mkt järn hade jag direkt avsmak för. Inte ens jordgubbar ville jag ha...:angel: Broccoli, som jag älskar, tålde jag inte att se ens :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 150
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 429
Senast: _Taggis_
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 205
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 487
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp