C

chrysler

Överallt står det att man kan testa samma dag som man förväntar att mensen ska komma men går det att testa tidigare?
Alltså tex nåra dagar efter en ev befrukning & hur många dagar ska det då ha gått för att visa?Tycker det är konstigt att man måste vänta så pass länge:confused:
 
Sv: Grav.test

kroppen börjar inte producera HCG (hormonet testerna mäter) förrän det beruktade ägget fäster i livmoderväggen - innan dess far det bara runt där inne, och sen behöver halten av hormonet bli så hög att det ger utslag på testet
 
Sv: Grav.test

Vissa får plus lite innan BIM medan det inte blir plus förrän några dagar efter BIM på andra. Beror väl på vilken menscykel man har och hur snabbt ägget fäster också.
 
Sv: Grav.test

jag plussade en dag före förväntad mens - det beror helt på hur snabbt din kropp producerar hcg-hormonet som är det som grav.testet "reagerar" på.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 293
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 424
Senast: orkide
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Sol
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 960
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp