Gratis kokta ägg

SiZo

Trådstartare
Det har vi fått ett helt gäng nu.

Men mer än att äta dem som de är, ha de på mackan och i tonfiskröra.... Så vad gör man med dem? Kom med dina bästa recept för jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till här...
 
Min man gör varje år en gubbröra-sill vid jul. Jag gillar varken ägg eller sill men andra som bjuds brukar tycka den är väldigt god 😁
 
Äggsallad!
Blanda creme fraiche och majonnäs, ca 50/50
Blanda i lite kaviar - Kalles,eller originalet som är riktig fiskrom. Mängderna får du smaka dig fram till när allt är blandat.
Skär de kokta äggen i inte för små bitar. Vänd ner äggen i kaviarmajon

Otroligt gott på rostad macka eller knäckebröd.
 
Äggröra på kokt ägg, majonnäs, gräslök, creme fraiche, salt och peppar, serveras på rostat bröd. Gärna med lax eller räkor.

Spansk omelett, tortilla,.. koka potatis, skala och skiva, koka sedan i olivolja. Blanda några ägg med salt (kräver ganska mkt salt för att bli gott), i med potatisen i en stekpanna, häll över äggen och vänd när ena sidan stelnat i pannan och låt steka lite till. Gott till tomat och lufttorkad skinka.

stekt ägg/ äggröra med avocado, chili flakes och lite aioli på rostat bröd

matig omelett med skinka, ost och broccoli

äggmuffins, du tar i princip och gör en omelett men steker ägg blandningen i muffinsformar i ugnen

Annat som är gott är som man använder en del ägg i är bla Quiche, ostpaj, bananpannkakor

En del av ovan kan även frysas in ☺️
 
Äggröra på kokt ägg, majonnäs, gräslök, creme fraiche, salt och peppar, serveras på rostat bröd. Gärna med lax eller räkor.

Spansk omelett, tortilla,.. koka potatis, skala och skiva, koka sedan i olivolja. Blanda några ägg med salt (kräver ganska mkt salt för att bli gott), i med potatisen i en stekpanna, häll över äggen och vänd när ena sidan stelnat i pannan och låt steka lite till. Gott till tomat och lufttorkad skinka.

stekt ägg/ äggröra med avocado, chili flakes och lite aioli på rostat bröd

matig omelett med skinka, ost och broccoli

äggmuffins, du tar i princip och gör en omelett men steker ägg blandningen i muffinsformar i ugnen

Annat som är gott är som man använder en del ägg i är bla Quiche, ostpaj, bananpannkakor

En del av ovan kan även frysas in ☺️
Haha, tror du missade att äggen är kokade redan ;)
 
Ägghalvor: blanda gulor med kaviar, majonnäs och dill. Spritsa/portionera ut i de halva äggvitorna.

Kesoröra: hacka kokt ägg, blanda med keso, kaviar och dill. Gott i tex tunnbrödsrulle eller med kalla köttbullar till, som matsäck.
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 497
Senast: Pilot
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 679
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 224
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp