Ja, han är ett idiotäckel, åtminstone stundtals. Men det är inte och kommer aldrig vara ok att bete sig så ens stundtals.Det känns förjävligt det här alltså. Är min bästa kompis ett idiotäckel? Har han begått ett övergrepp mot mig (har jag tillåtit det)? Vad gör jag nu?
Jag har ingen annan kompis jag kan prata om det här med. Jag känner mig inte alls redo att konfrontera honom, om jag nånsin kommer klara det. Jag vill inte förlora min bästa vän men jag vill inte ha en bästa vän som håller på såhär. Jag vet verkligen ingenting och jag skäms så himla mycket, och så blir jag arg på mig själv för att JAG känner så fast HAN har gjort fel.
Ja, han har begått övergrepp, du har ju sagt att du inte vill vilket innebär att du HAR satt gränser, du har inte tillåtit någonting men han har mot din vilja tagit sig rätten att bete sig såhär.
Om du känner ett behov av att prata med någon men inte har någon att prata med, ta kontakt med psykolog, kvinnojour eller liknande. Något proffs som kan ge dig bra vägledning, stöttning och pepp.
En sak är i alla fall säker: Du har inte gjort något fel alls, har ingen anledning att skämmas men har all rätt att vara tokförbannad på honom. Det är han som gjort fel. Han skulle ha gjort fel även om du hundra gånger innan hade sagt "ok, fortsätt" och sedan hundraförsta gången sa "Nej, jag vill inte" (om han struntat i det den hundraförsta gången alltså). Det är du och aldrig någon annan som bestämmer var dina gränser går. Sedan kan andra tycka att du överreagerar, att du "är för känslig" eller "borde tåla lite" osv, men det ger dem inte rätten att göra något med dig mot din vilja.