Hero
Trådstartare
Genom att bli fysisk! Men i små myrsteg så att jag diskret kan stämma av hur han känner och reagerar. Och då menar jag inte att jag plötsligt tar tag i hans hand eller börjar hångla utan snarare försöker jag läsa av om han trivs med att jag är nära, eller tex nuddar vid armen när jag vill uppmärksamma honom på något osv.
Det beror helt på personen, jag har inte satt någon regel att jag av principskäl stoppar vid en viss gräns.
Många! Allt från tvångskramar, tafsning och stirrande till ovälkomna skamliga förslag och sexuella övergrepp. (Dit i och för sig tafsning också kan höra)
Generellt är en bra regel att om den andra parten börjar gå baklänges när du försöker komma närmare, eller om den flyttar sig eller drar åt sig berörd kroppsdel som du tar på så har du misstolkat situationen och antagligen gått för fort fram eller så är närhet från dig oönskat.
Tack, för ett bra svar !
Vad gäller stirrande... Jag har då väldigt svårt att slita blicken om jag gillar henne och hon ser bra ut. Men jag försöker att inte stirra...