Gränsen??

Sv: Gränsen??

Du gjorde helt rätt som sa ifrån till grabbarna ordentligt! Däremot så kan man inte kräva att lärare ska ha 100% koll på barn i den åldern. Just av den anledningen är det viktigt att alla vuxna hjälps åt att ge både egna och andras barn lite vett i skallen. Så du gjorde helt rätt - även bortsett att dina egna hästar blev skrämda.

Angående blodiga lindor så är jag av en annan uppfattning än andra i denna tråd. Barn kan inte hållas för ansvariga för att du valt att brodda en 2-åring i hagen. Det kan knappast höra till vanligheterna. Min 3-åring går fortfarande barfota.

Angående blodiga lindor så är jag av en annan uppfattning än andra i denna tråd. Barn kan inte hållas för ansvariga för att du valt att brodda en 2-åring i hagen. Det kan knappast höra till vanligheterna. Min 3-åring går fortfarande barfota.

Jag menar inte att man ska hålla dom ansvariga. Jag menar bara att man kan påpeka att handlingar kan ha konsekvenser som dom inte tänkt på, dvs att hästarna kan göra illa sig.

Att tvååringen går broddad beror på att hon rids, galoppör... (Och det är väldigt isigt vid stallet) De gick på stallägarens privata väg då den är några hundra meter kortare :cool: Lärarna kan inte ha 100 % koll på barnen, speciellt inte när de kommer 5-10 min efter...

Men nu hoppas jag att det aldrig mer händer igen, stallägaren sa att han då skulle be de att inte gå på privata vägen :devil: (Det är ju bra för hjärtat att gå ;) :D :angel: )

Tack för alla fina svar, roligt att höra andras åsikter :)

Nu har ju ts redan svarat på detta men det kan ju finnas många anledningar till att en tvååring är broddad.
Det kan bero på skador, felaktig benställning, extremt känsliga hovar m.m.
Och är hästen skodd så minskar ju skaderisken om den är broddad när det är halt!
Bara för att du har valt att ha din häst oskodd så behöver du ju inte antyda att det var fel av ts att ha sin häst skodd och broddad när du inte vet anledningen till det!

Måste också tillägga att tvååringen inte är min, ponnyn hon går med i hagen är.

De har väl ändå inte "rätt" att skrämma henne om hon skulle varit oskodd? Visst, det lilla som hände med henne kunde hänt även om hon bara lekt, och de kan inte hållas ansvariga att hon är broddad. Tycker ändå att det var de som gjorde fel den där dagen... :smirk: :p

Ska man göra det?? Be de hålla koll på sina elever??

Klart du ska tala om vad som hänt, så att skolan kan tala om för föräldrarna. Det är föräldrarnas ansvar att, tillsammans med skolan uppfostra eleverna till goda medborgare som behandlar både människor och djur med respekt!

Enbart pga graviditet så har jag inte börjat rida in min åring, med hade jag gjort det så skulle han absolut fått brodd i sina skor. Nu går han oskodd tills jag "fölat" och kan börja på allvar.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 279
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 200
Senast: Nicknytt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur