Granngårdens havrefria musli

Molin

Trådstartare
Hejsan!

Jag såg nu i granngårdens blad att dom kommit ut med någe havrefritt muslifoder som tydligen ska vara bra enligt dom :p

Har någon här testat det? Jag funderar på om man kanske skulle börja med någe muslifoder till min tösa.

Tacksam för svar! :D

Sv: Granngårdens havrefria musli

Varför vill du fodra med müslifoder? Finns det någon tanke bakom, eller verkar det vara "trevligt"?

Det finns ju många andra havrefria fodermedel.

Fungerar toppen till mitt hbl iaf. Men så har vi riktigt bra så han får inte så mkt av det.

Lite OT nån som har kikat på vintertäckerna till halva priset? Har det börjat eller är det från måndag?

Men så har ni riktigt bra hö lr? Du missa något där så antar att det var det du menade :D

Jo vi har bra hö med sedan får hon även betfor, nu får hon korn och betfor och diverse..

Jag har nyss bytt till granngårdens nya foder, (jag antar att det är müsli krafft blå som du menar) och det funkar skitbra till min kuse.

Har tidigare haft ett annat müslifoder som skulle blandas med 50/50 med havre, men blandat det med korn istället och det funkade hyfsat bra, fick kompensera med lite vitaminer och mineraler.

Den stora fördelen med det nya fodret är att det innehåller redan alla viktiga vitaminer och mineraler som hästen behöver, så det slipper man tänka på. Det är dessutom ett fullfoder som inte behöver "fyllas ut" med korn eller annat.
Mycket bra enligt mig! :)

Ja förlåt, vi har riktigt bra hö. Men tror det skulle funka ganska bra iaf.

Jo men jag förstod att du mena hö :)

Ok, ja men jag läste lite snabbt i bladet och fasna lite för det, därför hörde jag mig för med det. För det är ju bra med lite tugg till dom, så kanske ska man kanske testa det. :)

Tack för svaren iaf..

Till Emmahelatiden: Det är inte krafft musli blå lr vad du mena, utan Granngårdens egna musli foder. Fanns med i deras fakta blad idag.

Foderproducenter anser alltid att deras foder är bäst.

Hur menar dom att just det fodret är bra ??????

Jag ger det som krubbskrammel till min ponny, så han ska äta mineraler och så. Han blir så fisig av betfor och jag gillar itne pelleterade kraftfoder. Så musli är perfekt.
Gav tidigare Marstall Isimix, men de slutade ta in den (bara en köpare max två gånger om året :p) så jag bytte till deras egna.
Hästen gillar det (han gillar allt), jag ger så lite, 100 g/dag, så det ger itne så stor effekt på hälsan eller så.
Har ett ensilage med bra värden, så jag ger det bara för att få i mineraler och jäst.

vad kostar granngårdens musli då? Och vad inne¨håller den? nån som har analysvärdena

Minns inte alla värden, men energi 11 MJ och smältbart råprotein 85 g om jag inte minns helt fel. Jag ger 169 kr för en säck, 20 eller 25 kg. Köper ju så sällan, så jag minns aldrig hur stora säckarna är..

den kostar 169kr (20kg tror jag att det är i säcken)

tycker själv att den är jätte bra, båda mina hästar äter den, och mår väldigt bra.

Jo jag vet ;) Men eftersom mååånga vill ha havrefri och klagar på att fodret inte är havre-fritt så tänkte jag bara påpeka att det faktiskt finns havrefritt foder :smirk:

Jag är väl egentligen lite tvärtom, kan jag utfodra mina med bara hö och havre så är jag jätteglad att slippa allt annat. :)
Gillar bara inte tillverkares sätt att vilseleda de som av en eller annan anledning försöker undvika/helt utesluta havre ur sin hästs foderstat.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Roheryn
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 846
Senast: emma-vsm
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 278
Senast: Sasse
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar