Läs igen. Hen skriver att bortsett från att plocka in katten och kastrationsfrågan så ser inte hen vad problemet är
Dvs att plocka in andras katter är ett problem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs igen. Hen skriver att bortsett från att plocka in katten och kastrationsfrågan så ser inte hen vad problemet är
Det spelar ingen roll vad du tycker eller att du inte håller med, du har helt enkelt ingen talan när det gäller vad grannarna gör hemma hos sig liksom de inte kan komma och styra och ställa hemma hos dig.Det tycker du. Jag håller inte med.
Jepp. Det är rätt.Fast du skrev med det och då får du räkna med att folk reagerar på det, det händer liksom hela tiden att folk svarar på annat än det trådstartaren själv tyckte var viktigast.
Du tar det nog lite för allvarligt. Uppenbarligen finns det folk som tycker det är helt ok att ta in andras katter och mata dom. Den här tråden tror jag belyser ett problem.Det spelar ingen roll vad du tycker eller att du inte håller med, du har helt enkelt ingen talan när det gäller vad grannarna gör hemma hos sig liksom de inte kan komma och styra och ställa hemma hos dig.
Du kan för all del försöka stämma dem men det lär bara tömma ditt bankkonto.
Spraya vatten på den med blomspruta. Hjälper och är ofarligt.Märkligt förresten att det är så accepterat att katter springer omkring lösa och går in hos andra . Sån dålig uppsikt får man ju inte ha på en hund liksom.
Här har jag en katt som försöker smita in i min lägenhet jämt. Blir galen på den.
Men om det finns lucka och katten smiter in utan att det är meningen, då kan det väl knappast vara husägarens fel?!att låta andras katter springa in i deras hus och äta
Finns chipstyrda luckor.Men om det finns lucka och katten smiter in utan att det är meningen, då kan det väl knappast vara husägarens fel?!
Spraya vatten på den med blomspruta. Hjälper och är ofarligt.
Finns chipstyrda luckor.
Nä, men husägaren borde vara intresserad av att inte ha en främmande katt i sitt hus.Men kom igen, det kan ju inte vara husägarens ansvar att se till att din katt inte tar sig in?
Har du erbjudit grannen att betala en sådan? Det är ju viss prisskillnad på en med chipavläsare och en utan och grannen verkar ju inte tycka att det är något problem att din katt tar sig in.Finns chipstyrda luckor.
Det här inlägget upplyser nog mest din förmåga att läsa. Inte en enda har skrivit att de tycker just den här saken är okej. Varför propsar du på det? Däremot kan du inte göra så mycket åt det. Det är tveksamt vad som är minst mest okej. Att låta katten löpa fritt alternativt släppa in den och mata den.Du tar det nog lite för allvarligt. Uppenbarligen finns det folk som tycker det är helt ok att ta in andras katter och mata dom. Den här tråden tror jag belyser ett problem.
Jag är för att folk ska få göra vad de vill hemma hos sig. Din katt kommer och stjäl mat och du klagar på de som utsätts för stölden har mage att kräva folk att de ska anpassa sig så att din katt inte blir för fet.Jag tycker det är helkorkat att lägga ut mat, att låta andras katter springa in i deras hus och äta.
Det är vad jag tycker. Jag är ingen myndighet
Tyck du något annat.
Grannen är väl inte jätteroad av att ha andras katter där men hans nya sambo som ordnat luckan då hon kom med ett gäng nya katter till honom har nog inställningen att hon är snäll som matar.Har du erbjudit grannen att betala en sådan? Det är ju viss prisskillnad på en med chipavläsare och en utan och grannen verkar ju inte tycka att det är något problem att din katt tar sig in.
Upplyser min förmåga att läsa? Det var ett underligt sätt att skriva.Det här inlägget upplyser nog mest din förmåga att läsa. Inte en enda har skrivit att de tycker just den här saken är okej. Varför propsar du på det? Däremot kan du inte göra så mycket åt det. Det är tveksamt vad som är minst mest okej. Att låta katten löpa fritt alternativt släppa in den och mata den.
Jag är för att folk ska få göra vad de vill hemma hos sig. Din katt kommer och stjäl mat och du klagar på de som utsätts för stölden har mage att kräva folk att de ska anpassa sig så att din katt inte blir för fet.
Din katt=ditt ansvar och inte dina grannars.
Hela kommentaren att det det fallit bort ett "om". Alltså ordmärkeri, inget direkt smickrande för digUpplyser min förmåga att läsa? Det var ett underligt sätt att skriva.
Va? Nu blev det ännu märkligare? Att det det, och var ska "om" vara?Hela kommentaren att det det fallit bort ett "om". Alltså ordmärkeri, inget direkt smickrande för dig
Nä, det förstår jag inte. Du tycker en sak. Jag en annan.
Det kommer förbi en katt som helt uppenbart får mat hemma hos sig. Du tar in den och matar den?
Du ställer ut mat till din katt som någon annan katt äter upp - meningslöst för din katt som dessutom får en jobbig katt till sitt revir (oavsett kön o kastration)?
Kastrationen var liksom inte huvudsaken. Mina kastrerade katter har uppenbarligen också matats.
Bortsett från folk som plockar in katten och kastrationsfrågan så har jag svårt att se problemet. Det är din katt, du valde själv att släppa ut den, katten är ditt ansvar och inte grannarnas.
Ang kastrering så here's a thought, kastrera innan katten släpps ut alls
Finns chipstyrda luckor.
Ingen har skrivit i trådrn att det är okej att medvetet försöka ta in andras katter och mata dom.Du tar det nog lite för allvarligt. Uppenbarligen finns det folk som tycker det är helt ok att ta in andras katter och mata dom. Den här tråden tror jag belyser ett problem.
Jag tycker det är helkorkat att lägga ut mat, att låta andras katter springa in i deras hus och äta.
Det är vad jag tycker. Jag är ingen myndighet
Tyck du något annat.