Luff
Trådstartare
Jo, jag har förstått det. Mycket känslor i detta ämne.Jag blir bara upprörd för att DU tycker att ANDRA ska anpassa sig för att DU valt att ha djur. Och för att du inte inser att du inte kan bestämma över vad som händer med katten när du släpper ut den. Det är liksom en del i att ha utekatt.
Jag är absolut mot utekatter. Både för att katter kan fara väldigt illa av det, för att folk inte har vett att kastrera katterna INNAN första gången de släpper ut dem och för att det faktiskt finns katter som går in till grannar som inte är det minsta intresserade av katterna (som alltså varken matar eller klappar eller nåt annat). Jag känner kattallergiker som inte kunnat ha sin altandörr öppen för att då gick grannens utekatt in och la sig i soffan. Jag är emot utekattsägare som anser att deras katts frihet går före allt annat och att alla andra ska anpassa sig för att de valt att ha utekatt.
Jag tänker som så att katter som är vana att bara få mat hemma inte knallar in i andras hus så lätt.
Och jag håller med om kastrationen. Där har jag dåligt samvete.
Angående altanen så är det krångligt. Jag har haft räv på altanen, småfåglar som skiter ner dynorna. Katter har också velat sova där och någon kattherre på förbimarsch kissade ner någon dyna. Lösningen fick bli att ha dynorna uppfällda så det inte var bekvämt.
Småfåglarna är värre. Dom skiter på ryggstöden. Inte kul att fika i eventuell salmonellasmitta. Men så är det.