Grand Danois

Sv: Grand Danois

Vad gör ni med era Grandisar?? Tränar ni dem speciellt? Spår, lydnad osv?? Jagar de?

Jag undrar oxå vad ni gör med era grandisar, går det att träna de att bli bra lydnadshundar tex?

Jag har också en Grandis hane som är lite mer än 1½ år gammal. Han är den jobbigaste hunden jag någonsin haft:devil:

Chester:
16400611.jpg

16400612.jpg

Vad gör ni med era Grandisar?? Tränar ni dem speciellt? Spår, lydnad osv?? Jagar de?

Jag gör inte så mycket med min nu eftersom hon är så gammal. Men när hon var yngre så gick vi lydnadskurser, dock inte på någon högre nivå. Lydnad klass I tror jag det var. Fast det vara bara för att göra något kul ihop och umgås med andra hundar.
Visst går det att träna grandisar i lydnad men om man vill satsa på lydnad fullt ut så ska man nog välja en annan ras :D

Vi provade även en agilitybana fast vi skippade att hoppa genom däcket :D

Nej, jag vil helst slippa träna lydnad osv.... bara ha en trevlig hund att ha med mig i skogen på promenad som ska vakta huset och inte jaga vilda djur...

Min förra GD tyckte att det var rätt så intressant att jag andra djur. Harar var favoriten, hon stack utan att blinka om inte jag hann stoppa henne.

Det finns en del jakt hos dom, som det ju gör hos dom allra flesta raser. Sen är det mer eller mindre i olika individer.

Fasaner var toppen här också kom jag på :D Dom lät så himla roligt innan dom sprang iväg tyckte hon..

Hehe ja. Kanadagäss är rätt roliga också, vi brukar ha ett hundratal på åkern och dom är det sååååååå roligt att jaga :D

Synd bara att han inte märker tjädrarna INNAN de flygar iväg för då skulle han ju kunna bli värsta duktiga fågelhunden ju :)

Provade ni att krypa genom tunneln också? :D

Ha, ha! Ja, det gjorde vi faktiskt! Hon kröp halvvägs in men så bestämde hon sig för att hon inte ville längre så hon BACKADE ut, även det krypandes. Som sagt, GDar är inte de klyftigaste hundarna :D för hade de varit det så hade hon fattat att det vore lättare att fortsätta framåt...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 382
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka