Grand Danois

Sv: Grand Danois

Den första kullen var 9 valpar och tyvärr var det på den tiden som grandisar bara fick ha 8 så en var tvungen att "plockas bort". Då fick hon 8 svarta och en merle.
Den andra kullen var 2 valpar, en svart och en blå.

Tyvärr så har jag inga bilder på nätet som jag kan länka till.... Och ska man lägga in här på Buke så måste man ju vänta på att någon moderator ska godkänna dem...

Nej inte alls. Om du lägger dina bilder på nätet på pixbox eller photobucket så är det bara att länka in i inlägget sedan.

Den första kullen var 9 valpar och tyvärr var det på den tiden som grandisar bara fick ha 8 så en var tvungen att "plockas bort". Då fick hon 8 svarta och en merle.
Den andra kullen var 2 valpar, en svart och en blå.

oj, två jag har inte hört talats om nån grandis som fått så få. men det är väl inviduellt som det är för alla andra djur.

Vilken sötnos! Och det är klart han ska ha en egen soffa!!

Mm, han är allt bra söt. Ska hälsa hans matte det så blir hon stolt ;) Han la sig på soffan när han tyckte det blev långtråkigt att vänta på hovslagaren..

tänkte höra mig för om det är någon annan på buke som har grandis? jag har två underbaringar, en svart tik med vitt bröst och en gul hane. Hade en kull efter dom i somras med tio små godingar:love:

Parar man gult och svart? tycker mig har hört att gult /tigrerat, samt svart och harlekin paras med varandra.

Helst ska man inte blanda gult/tigrerat med någon annan färg, eftersom det i längden försämrar färgen. Det görs dock ibland för att få in den bättre typen hos dom gula/tigrerade, till dom svarta/blåa linjerna.

Likaså ska man inte para blått med harlekin, utan med svart i sådana fall.

Men tillåtet är det, tyvärr.

Till TS:

Jag är uppväxt med GD, gula och tigrerade. Skaffade en egen svart för 4 år sedan, som tyvärr fick avlivas vid 18 mån ålder pga väldigt dålig mentalitet.
Nu har jag införskaffat nästa, även det en svart, men hane denna gång. Han är 2 veckor gammal nu, så det dröjer en stund innan han kommer hem hit :)

Parar man gult och svart? tycker mig har hört att gult /tigrerat, samt svart och harlekin paras med varandra.

Jag parade för att få fram trevliga valpar, inte för att få fram någon speciell fär.g Alla valparna blev svarta med vitt bröst, och en blev "blue"

Tyvärr så har jag inga bilder på nätet som jag kan länka till.... Och ska man lägga in här på Buke så måste man ju vänta på att någon moderator ska godkänna dem...

Nej det måste man ju inte..

Bara att lägga in dem i tråden ju :cool:

FIna vovvar allihopa:D
En sån där ouppnåerlig dröm hos mig är en harlekin hane...
Men de komma nog aldrig bli en GD för min del :o
Får kanske se i framtiden ^^

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 382
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka