Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, jag har en grandis. En harlekintik som blev 11 år i somras.
Näe, det är ju tyvärr så. Men än så länge håller hon i den gamla krutgumman
Hon är ganska liten och nätt (för att vara grandis :smirk så det är nog delvis därför som hennes kropp hållt så länge som den gjort. Sen har hon och jag alltid motionerat mycket så hon har alltid haft en bra grundkondis, sånt spelar nog också in.
Jag har ingen grandis, men jag känner en grandis. Vi känner honom väl, har varit med under hans uppväxt så att säga. Han bor på gården där vi har hästarna. Är 1,5 år nu tror jag.
Jag har faktiskt aldrig mätt min lilla gumma ordentligt men hon är strax över 80 tror jag. Fast hon väger "bara" 55 kg, vilket inte är så mycket för en grandis. Men hon är mindre klumpig, mycket smidigare och MYCKET snabbare än alla andra grandisar jag känner. Eller rättare sagt, hon VAR det när hon var yngre. När det lektes tafatt så var det aldrig någon annan som fick tag i henne...
Åååå d e en av mina favvis raser Fundera mycket på att köpa en sån när mina andra 2 blandisar har gått bort Finns nog ingen annan ras som kan mäta sig med dom Dom e bara så mäktiga
Ja han är jättego! Är lite bufflig när han leker Men en väldigt mysig hund i det stora hela. Han är ett muskelpaket, så som han springer och leker hela dagarna.
Bilder ...flickor..bilder!
Ja, när min tik hade sin första valpkull så blev hon enorm men hon gick ner alla extrakilon rätt så snart efter.