Grand Danois

jassica

Trådstartare
tänkte höra mig för om det är någon annan på buke som har grandis? jag har två underbaringar, en svart tik med vitt bröst och en gul hane. Hade en kull efter dom i somras med tio små godingar:love:

Sv: Grand Danois

Näe, det är ju tyvärr så. Men än så länge håller hon i den gamla krutgumman :D
Hon är ganska liten och nätt (för att vara grandis :smirk:) så det är nog delvis därför som hennes kropp hållt så länge som den gjort. Sen har hon och jag alltid motionerat mycket så hon har alltid haft en bra grundkondis, sånt spelar nog också in.

Jag har ingen grandis, men jag känner en grandis. Vi känner honom väl, har varit med under hans uppväxt så att säga. Han bor på gården där vi har hästarna. Är 1,5 år nu tror jag.
Han är ganska liten (bara runt 70 kg) och sitter gärna i knä't.

Näe, det är ju tyvärr så. Men än så länge håller hon i den gamla krutgumman :D
Hon är ganska liten och nätt (för att vara grandis :smirk:) så det är nog delvis därför som hennes kropp hållt så länge som den gjort. Sen har hon och jag alltid motionerat mycket så hon har alltid haft en bra grundkondis, sånt spelar nog också in.

Ja mina är med ute när jag rider, dock ej när det är jakttider. Ja min tik ligger på 82 i mankhöjd medans hanen ligger på 97cm.

Jag har ingen grandis, men jag känner en grandis. Vi känner honom väl, har varit med under hans uppväxt så att säga. Han bor på gården där vi har hästarna. Är 1,5 år nu tror jag.

ja det är trevliga hundar, och perfekta gårshundar tycker jag.

Jag har faktiskt aldrig mätt min lilla gumma ordentligt men hon är strax över 80 tror jag. Fast hon väger "bara" 55 kg, vilket inte är så mycket för en grandis. Men hon är mindre klumpig, mycket smidigare och MYCKET snabbare än alla andra grandisar jag känner. Eller rättare sagt, hon VAR det när hon var yngre. När det lektes tafatt så var det aldrig någon annan som fick tag i henne... :D

Ja han är jättego! Är lite bufflig när han leker ;) Men en väldigt mysig hund i det stora hela. Han är ett muskelpaket, så som han springer och leker hela dagarna.

Åååå d e en av mina favvis raser :love: Fundera mycket på att köpa en sån när mina andra 2 blandisar har gått bort :D Finns nog ingen annan ras som kan mäta sig med dom :angel: Dom e bara så mäktiga :bow:

Jag har faktiskt aldrig mätt min lilla gumma ordentligt men hon är strax över 80 tror jag. Fast hon väger "bara" 55 kg, vilket inte är så mycket för en grandis. Men hon är mindre klumpig, mycket smidigare och MYCKET snabbare än alla andra grandisar jag känner. Eller rättare sagt, hon VAR det när hon var yngre. När det lektes tafatt så var det aldrig någon annan som fick tag i henne... :D

ja min tik vägde runt det innan ajg tog valpar på henn,medans hon var med valpar gick hon upp 30(!!)kg, och nu ligger på hon på runt 65kg.

Åååå d e en av mina favvis raser :love: Fundera mycket på att köpa en sån när mina andra 2 blandisar har gått bort :D Finns nog ingen annan ras som kan mäta sig med dom :angel: Dom e bara så mäktiga :bow:

Nej det är en mäktig syn och se en grandis komma springandes.

Ja han är jättego! Är lite bufflig när han leker ;) Men en väldigt mysig hund i det stora hela. Han är ett muskelpaket, så som han springer och leker hela dagarna.

kan ajg tänka mig, är som våra då. de springer fritt hela dagarna och härjar. kul att de har varann, är i samma storlek. Jag har en 4månaders valp Papillon/cavalier o hon leker med dem, mest biter hon tag i tikens öron och hängerk var. men men:rofl:

Ja, när min tik hade sin första valpkull så blev hon enorm men hon gick ner alla extrakilon rätt så snart efter.

Tyvärr så har jag inga bilder på nätet som jag kan länka till.... Och ska man lägga in här på Buke så måste man ju vänta på att någon moderator ska godkänna dem...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 382
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18