Grand danois

Z

zerco

Hej alla glada hund människor jag tänkte bara höra vad alla tycker om rasen grand danois,
vore skoj att kunna bilda sig en uppfattning om vad folk tycker om denna ras

Mvh Nicklas

tycker att det är en ganska trevlig ras men gillar inte läpp hänget den har.. blir så slaffsigt vid vatten skålen då :D

Självklart tycker jag att det är en underbar ras eftersom jag har en egen, och har haft dom runt mig halva mitt liv :)

Jag älskar deras utstrålning! De ser så mäktiga ut på något sätt. Gillar upprättstående öron bättre än hängande.
Vet dock inte hur de är i sättet.

sant så sant det brukar kunna bli lite slafsigt runt skålarna men å andra sidan det finns värre :D

Önskar jag kunde säga det samma är inne på min första egna Grandis :banana: men jag har en kännsla av att det blir fler i framtiden

Jag tycker att dom är...stora... :D
Trevliga hundar som dock tar mycket plats och äter mer än en häst :D :angel: När jag blir rik och skaffar stort hus skall jag ha två stycken GD!

Har en "liten" GD-pojke på ett år.
Har haft hund i snart 30 år, men har aldrig träffat på ett sådant märkligt djur som detta.

Han ligger på rygg i sängen och sover om nätterna, på kudde ska tilläggas.

Han sitter på verandastaketet och ser högtidlig ut, vägrar att befatta sig med de andra hundarna och tror helt enkelt att han är människa :)

Naturligtvis sitter han också med vid bordet och fikar. I en fåtölj, med benen på golvet....

Personligen så är jag helsåld i denna fantastiska ras, och kommer antagligen hålla mig till den för en låååång framtid.

Min är likadan :D Förutom det där med andra hundar då. Hon älskar att leka och umgås med andra hundar, men är ganska kaxig utomhus tyvärr.

Vart kommer din ifrån?

Han kommer från Grand Supernova´s. Han är gul med mycket Diplomatic´s bakom sig. Tyvärr har bara ena stenen trillat ner, så jag får ju inte ställa ut honom :(, som jag hade tänkt ju. För han är så himla stilig.

Men, jag tycker om honom lika mycket för det ju :love:

Är på G att skaffa en till hund nu och Grand Danois toppar listan tillsammans med några andra raser.

Nackdelen med rasen för mig/oss är att vi måste byta bil :D :p

När jag skaffade min lilla Gd valp så ägde jag en lite lite toyota celica :) men jag kan lova den blev inte långvarig min lilla grabb är i dax läge 15 månader så nu är det kombi som gäller

ps. ni som har Gd's får man fråga vart dom kommer i från *jätte nyfiken* :) Ds.

Mvh Nicklas

Ops:$ Kanske ska säga var min kommer i från..Han kommer från Grande Negros och är en svart lite kille =)

Mvh Nicklas

Jag tycker de är fina, maffiga o verkar mycket trevliga! Däremot skulle jag nog inte välja en så stor ras av flera skäl; bla att de inte blir så gamla och att de lättare kan få problem när de växer mm. Dessutom skulle jag helst ha en hund jag kan träna tex agility med o jag misstänker att GD inte är så bra ras till det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka