Vardagshändelser brukar inte räknas upp i historieböcker, förutom vikingarnas härjningar förstås.Jaså, har vi? Inte står det nåt i min historiebok om det. Däremot brände vi några häxor på medeltiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vardagshändelser brukar inte räknas upp i historieböcker, förutom vikingarnas härjningar förstås.Jaså, har vi? Inte står det nåt i min historiebok om det. Däremot brände vi några häxor på medeltiden.
Jag blev taffsad på och skriken till redan för 20 år sedan av svenska killar.Fast nog är det konstigt att Olle, Kalle, Pelle, Johan och 7 -8 st till helt plötsligt börjar omringa tjejer och dansa i ring runt offret? Skumt är det.
Jag blev taffsad på och skriken till redan för 20 år sedan av svenska killar.
Allt kan du inte skylla på invandring
Din erfarenhet behöver inte vara representativ, enligt polisens relativt nya lägesbild över sexuella ofredanden verkar den stora majoriteten av alla misstänkta gärningsmän vara ensamkommande flyktingbarn eller ha utländsk bakgrund.
Tja det är väl kanske bäst? Det är ju åt det håll samhället i stort är på väg. Könsseparerade badtider, skolor, inte ta kvinnor i hand o.s.v .. varför inte separerade zoner?
Nästa steg är väl att kvinnor inte får bevista manliga sportevenemang. Välkommen till Iran II.
Hos oss är polisen väldigt öppen och delger oss medborgare den verklighet som är"Polisen: Myndigheten mörkar
Hos oss är polisen väldigt öppen och delger oss medborgare den verklighet som är
http://www.unt.se/uppland/uppsala/polisen-hittade-tjuvgomma-4296162.aspx
Jag tycker också det är VÄLDIGT intressant hur det alltid talas om "flyktingar/aslysökande" osv i grupp. När de då enl rapporten är en del av denna dryga 1 %. När andra fall med till och med helt sjuka övergrepp under många år inom familj/släkt osv så talas det alltid om individen. Jag förstår att de värsta fallen kan handla om just sjukdom men seriöst, ingen har väl läst att PAPPOR pekas ut som något farligt i avseende sexuella övergrepp? Även om de nog är väldigt mycket mer farliga än just flyktingar.
Det är fel att peka ut män (som står för 97 %), det är gissar jag då också helt fel att peka ut tex pappor (eftersom det aldrig görs) men flyktingar måste man peka ut. Ingen smutsig agenda, nej då.
Fast nog är det konstigt att Olle, Kalle, Pelle, Johan och 7 -8 st till helt plötsligt börjar omringa tjejer och dansa i ring runt offret? Skumt är det.
Jag hänger inte med, vilka är drygt 1 % och av vad?Hur mycket man än mörkar så kommer nog drygt 1 % aldrig vara över 50 %...... Och då är den dryga 1 % alltså fortfarande inte homogen = flyktingar.
Ett av problemen som jag ser det är att energin läggs på offren inte på förövarna.
På sånna här evenemang där tusentals människor samlas på en liten yta måste det finnas mer både poliser och ordningsvakter. Uppenbarligen måste de även befinna sig ute i publikhaven och inte bara på kanterna och längst fram.
Min fundering är: finns kapaciteten i Sverige för att kunna hålla så här stora festivaler som tex bråvalla?
Kan resurserna som behövs sättas in för att besökarna ska känna sig trygga?
1. Det är näst intill omöjligt att utföra ett arbete i ett publikhav fullt av fulla, hoppande och sjungande människor. Att över huvud taget kunna ta sig fram på ett vettigt sätt är oerhört svårt.
2. Om vi bortser från #1, hur skulle det kunna gå att bevisa vem som tafsat? Hur bevisa att det var ett avsiktligt ofredande och inte bara ett resultat av omständigheterna jag nämner i #1?
Det är självklart förjävligt det som händer. Det har hänt sedan tidernas begynnelse och än jävligare är att det kommer fortsätta hända om inget radikalt görs när det kommer till mäns syn på kvinnor.
MEN! Att skrika om mer poliser och ordningsvakter i publikhaven kommer inte hjälpa, de kommer aldrig kunna utföra ett vettigt arbete, varken i preventivt syfte eller när någon blivit ofredad av random äckelsnubbe. Sådana quickfix är inte realistiska för fem öre.
Vem har sagt att du bör kartlägga ursprung men inte kön? Låter som en fördom.
Jag hänger inte med, vilka är drygt 1 % och av vad?
1. Det är näst intill omöjligt att utföra ett arbete i ett publikhav fullt av fulla, hoppande och sjungande människor. Att över huvud taget kunna ta sig fram på ett vettigt sätt är oerhört svårt.
2. Om vi bortser från #1, hur skulle det kunna gå att bevisa vem som tafsat? Hur bevisa att det var ett avsiktligt ofredande och inte bara ett resultat av omständigheterna jag nämner i #1?
Det är självklart förjävligt det som händer. Det har hänt sedan tidernas begynnelse och än jävligare är att det kommer fortsätta hända om inget radikalt görs när det kommer till mäns syn på kvinnor.
MEN! Att skrika om mer poliser och ordningsvakter i publikhaven kommer inte hjälpa, de kommer aldrig kunna utföra ett vettigt arbete, varken i preventivt syfte eller när någon blivit ofredad av random äckelsnubbe. Sådana quickfix är inte realistiska för fem öre.