Göra MAX´s cheddardip hemma?

purity_666

Trådstartare
Funkar det att göra egen cheddar-dip? Hur då? Jag tänker då på den man kan köpa på MAX, som är smält ost helt enkelt.
Om man gör hemma, vilken ost ska man ha och hur smälter man det utan att det bränns, skär sig eller nåt sånt? Jag har inga fancy fonduegrejer och vill inte behöva införskaffa heller.

@purity_666 Finns att köpa färdiga dipper/ såser på ICA MAXI från MAX. Borde finnas en färdig dipp att värma om man vill?
Annars finns det nått som heter "Tostitos" som även gör dipps, vet att det ska gå att få tag på i Sverige. :d

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 899
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 734
Senast: Tora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat