Göra MAX´s cheddardip hemma?

purity_666

Trådstartare
Funkar det att göra egen cheddar-dip? Hur då? Jag tänker då på den man kan köpa på MAX, som är smält ost helt enkelt.
Om man gör hemma, vilken ost ska man ha och hur smälter man det utan att det bränns, skär sig eller nåt sånt? Jag har inga fancy fonduegrejer och vill inte behöva införskaffa heller.

@purity_666 Finns att köpa färdiga dipper/ såser på ICA MAXI från MAX. Borde finnas en färdig dipp att värma om man vill?
Annars finns det nått som heter "Tostitos" som även gör dipps, vet att det ska gå att få tag på i Sverige. :d

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 235
Senast: Raderad medlem 149639
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 476
Senast: Dentaku
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 772
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 185
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II
  • Valp 2025