Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MissFideli skrev:10 v är klart bättre än 8 iaf. Det ska nog gå bra, även om 12 v (eller mer) är det ultimata. Det är faktiskt lite snack om att från nästa år så ska inte ungen få lämna mamman före 12 v ålder.
Sassy skrev:Det är djurskyddsmyndigheten som har funderingar på att införa det som allmän regel. Det är dock bara på diskussionsstadiet än. Bra, tycker jag då det klart och tydligt sätter en norm för vad som är lämpligt. Då kan ingen komma och säga att "jamen mina ungar är stora och fina och äter bra", det är ju inte det det handlar om utan kattens mentala- och immunförsvarets utveckling.
Vet du hur reglerna är utomlands, i England t.ex? Min värdfamiljs (språkresa) katt kom till dom vid 6 v ålder. Jag höll på att trilla av stolen när jag hörde det. Men de hävdade bestämt att det anses räcka med 6 veckor i England. Nu var inte detta någon raskatt från en uppfödare, men ändå. Jag blir alltid förtvivlad när jag inser att djuren utomlands inte har det lika bra som här...MissFideli skrev:10 v är klart bättre än 8 iaf. Det ska nog gå bra, även om 12 v (eller mer) är det ultimata. Det är faktiskt lite snack om att från nästa år så ska inte ungen få lämna mamman före 12 v ålder.