GoPro på hund?

Red_Chili

Trådstartare
Jag fick preciiiis veta att morsans sambo har en gopro-kamera som jag kan få låna för att ha på hundarna och låta dem filma :idea: :D Så... Hur gör jag? Jag har sett selar där hundarna har filmkameran på en pinne från ryggen, men tänker att om hunden är i skogen så borde det bli stor risk för att kameran slår i grenar m.m. Såg också en film där hunden tydligt hade kameran på sidan av kroppen, vilket spontant känns som en bättre lösning. Jag hittar dock inga selar med fäste för att ha kameran där?

Några tips på hur jag kan göra?

(har ni filmer som är filmade där hunden har kamera på sig så får ni gärna lägga upp dem här också)

Sambon kollade upp det där i somras och läste om mer än en person som köpt gopros egna sele, släppt hund på fjället eller i skogen och hund har kommit tillbaka utan både sele och kamera. Nu kanske damerna håller sig mer inom synhåll, men kolla upp att det verkar vara en bra, stabil konstruktion :) @Gnist tips om kameraväst låter ju åtminstone stabilare!

Jag har en sele, jag tror att det är GoPros men var så längesen jag köpte den att jag inte riktigt kommer ihåg. Jag kan iaf ha kameran framtill också, inte bara uppe på ryggen. Men har bara använt den uppe på ryggen faktiskt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?