LucyShow

Trådstartare
Slog mig när jag läste att Goldfever blivit godkänd i Holstein att jag inte sett mycket om honom här. Varför? Han har ju bevisat klassen själv med rätt enorma prispengar och tittar man på Gotha blir man ju inte ledsen.. Någon som vet fler avkommor som går större klasser? Hur mkt har han betäckt? Vad förbättrar han/vilken typ av sto hade ni tagit/inte tagit honom på?

....nyfiken....

Sv: Goldfever

för mig är stammen i de närmsta leden rätt okänd. O de finns massor av jättefina hopphingstar nu, jag tror att de är en stor del i problemet. Om jag hade fått välja mellan Plot Blue o Goldfever hade jag sagt typ "vem är Goldfever?"

Goldfever har nästan inte betäckt ngt pga sin tävlingskarriär. Stammen är riktigt gedigen hannoveranerstam mot hoppning med legender som Gotthard, Furioso, Grande och Duft. Mamman till Grosso Z är Heureka, även mor till Ratina Z.

Han har inte så många avkommor men en godkänd son i Hannover och ett hoppindex på 132.

Godkände Goldwing:

http://www.moosbachhof.at/hengste/goldwing.html

Han har en godkänd helbror Goldfever II f 2004 . Han är dessutom en av världens mest framgångsrika hästar någonsin med över 2 miljoner Euro inhoppade. Han har vunnit 3 OS-guld, EM, två GP i Aachen, GP i Calgary osv osv.

Han är linjeavlad på hannovers G-linje och jag skulle använda honom för att förstärka hoppningen på ett relativt ädelt sto. Hannoveranerförbundet gör en jättesatsning på just G-blodet som de varit på väg att förlora. De gör särskilda fölvisningar med föl som har G-pappor med höga prissummor osv.

Här är en lista på föl födda 2010 i den satsningen. Jag gade trott att de skulle använda honom på mest ädla ston, men tittar man på stammarna så ser inte fallet ut så:

http://www.hannoveraner.com/1887.html

Om jag hade fått välja mellan Plot Blue o Goldfever hade jag sagt typ "vem är Goldfever?"

Och där höll jag på att få slag. ;)

Senast ändrad:

Förutom Gotha så hade han förresten 2008 5 avkommor i svår hoppning på 16 tävlande avkommor. Det är rätt bra! :) Hans äldsta är födda 1999 ser det ut som.

Bla:

Gabiane ue Jasper - Goldstein (ännu mer linjeavlad på G-blod)
Georgia ue Come On - Prinz Gaylord - Gotthard (samma sak)
Goldstar ue Voltaire - Libero H -Grannus (samma sak igen!)

Senast ändrad:

Till och med jag som inte är så bra på utlänningarna känner till Goldfever och minns honom från tävlingsbanan. Skulle gärna ta emot en avkomma:D

Jag avgudar Goldfever och hade gärna lagt honom på något sto! :D

Finns så galet många snygga hingstar man vill använda! :d:love:

Gabiane ue Jasper - Goldstein (ännu mer linjeavlad på G-blod)
Georgia ue Come On - Prinz Gaylord - Gotthard (samma sak)
Goldstar ue Voltaire - Libero H - Grannus (samma sak igen!)

Och Gotha är ue Prestige Pilot - Drosselklang - Grande!

Så receptet för att göra en svårklassavkomma är att betäcka med ett sto med G-blod i tredje eller fjärdeled. :angel:

Han borde kunna röra sig också, Goldwing - samma möderne som t ex Poetin och Quaterback.

Han borde kunna röra sig också, Goldwing - samma möderne som t ex Poetin och Quaterback.

Jamen det är det ju, hade jag missat! Han hade mkt riktigt högre dressyrindex på sitt HLP än hoppning, även om båda var bra. Han var dessutom segerhingst!

Och Gotha är ue Prestige Pilot - Drosselklang - Grande!

Så receptet för att göra en svårklassavkomma är att betäcka med ett sto med G-blod i tredje eller fjärdeled. :angel:

Jag tittade på 2010 års avkommor och vad hittar jag där? Jo..DE 431312308910 Goldfever - Prestige Pilot - Drosselklang II! Cyllene - ser du om det är ett syskon?

Skit också..hittar det först i 5:e.. :eek: ;)

Ok, ädla ston..men vad mer.. hoppa stort kan han ju, men f.ö.? Det här blir roligare o roligare..:idea:

Citat:
Om jag hade fått välja mellan Plot Blue o Goldfever hade jag sagt typ "vem är Goldfever?"
Och där höll jag på att få slag.

Och där höll jag på att få slag. ;)

och jag höll oxå på att få slag ;) Goldfever är en otroligt fin hingst och jag hade gärna betäckt med honom! OCH jag har ju faktiskt G-blod i tredje led på mitt Contender sto (Granit) och då självklart i fjärde led på hennes 3 avkommor! så då är det väl bara att betäcka då och få en svårklasshäst :rofl:

Goldwing funderade jag lite på när han fanns tillgänglig i Sverige, men det blev inget med det då!

för mig är stammen i de närmsta leden rätt okänd. O de finns massor av jättefina hopphingstar nu, jag tror att de är en stor del i problemet. Om jag hade fått välja mellan Plot Blue o Goldfever hade jag sagt typ "vem är Goldfever?"

:eek::confused:
Snacka om att bevisa sin okunskap, hur kan man ens få det till att vara rätt okänd stam :confused:

:eek::confused:
Snacka om att bevisa sin okunskap, hur kan man ens få det till att vara rätt okänd stam :confused:

Jupp jag o hoppstam är inget som stämmer så bra :) Speciellt inte de utomlands. Sa ju att jag inte känner till de närmsta leden, har därmed befriat mig från att klanka ner på hingsten. Däremot har jag sett plot Blue på hoppningar under lite mer än ett års tid o tycker han är superhärlig. '

Men tack vare Elin o några andra har jag nu fått fakta nog för o inse att de är en väldigt bra hingst. Men jag kommer ändå hålla mig till min dressyravel ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 958
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Mia_R
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 687
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 232
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka