Sv: Gödselhantering Container
Hyran / mån är 400 + moms. Sedan tömning 350 kr/ton, + frakten till tippen. Vikten beror ju på hur mycket det regnat/snöat, hur väl packat det är. Har halm, så som många säger blir den full ganska snabbt.
I våras när jag hade 5 hästar på spån tror jag det blev 6000 ca på tre månader, inkl hyran. Nu har jag tre hästar på halm inne, och två på lösdrift, men den mockas 2 ggr/v och det blir inte mer än en liten kärra/gång. Har svårt att uppskatta månadskostnaden med halm, får väl se framöver...
Hade gödslet på backen ett tag, så som man inte får
, och då blev kostnaden 2000 på 4 månader med halm. Planen var då att göra plattan, men som sagt eftersom det aldrig blev gjort tog jag tillbaka containern igen. Dock insåg jag ju snabbt att det kommer löna sig i längden att gjuta den där plattan. Trist bara att alla "arbetare" inte verkar bry sig om mindre jobb, utan bara lovar att de ska hjälpa en och sedan inte kommer. Det är likadant med elektrikern som ska fixa nya lampor i stallet och sadelkammaren... Har väl väntat ett halvår på honom, och påminnt emellanåt. Visst, det finns andra, men vi hade kommit överens om ett bra pris...