Godast maträtten?

Vilken är den godast maträtten du vet?

Förutsättningen är att det är något du skulle kunna äta regelbundet, en gång i veckan eller så utan att tröttna.

Åh, så svårt att välja! Jag skriver några stycken :)

Phở. Sushi. Pasta med långrostad tomatsås och burrata. Sallader med frukt och salt ost som bas. Plockmat à la chark/ost/röror/inläggningar. Spaghetti och köttfärssås. Ramen. Boeuf Bourguignon. Risotto. Räkpasta med vitlök, chili och persilja. Färska räkor med rostat bröd och aioli. Potatisgratäng.

Ja, jag hade kunnat fortsätta, jag gillar att både laga och äta god mat :D
 
Bulgogi är gott och både snabbt och lättlagat om man gör på färs. Finns ett bra recept på aftonbladets site. Men mina absoluta favoriter är pepparotskött, gärna på älg, och torskrygg med bacon, massor av gräslök och schalottenlök.
 
Phô (hittar inte rätt knorr på o :angel:), muoles frites, räkmacka, boef bourguignon, riktigt bra hamburgare med pommes och sushi skulle jag kunna äta dag ut och dag in.
 
Kan faktiskt inte äta mig less på ugnsrostade grönsaker. Slänger ofta in blomkål, broccoli, champinjoner purjolök och morötter med diverse kryddor och olivolja i ugnen. Snabbt och enkelt. Blanda i lite kött och potatis så är det en komplett måltid.
 
Vilken är den godast maträtten du vet?

Förutsättningen är att det är något du skulle kunna äta regelbundet, en gång i veckan eller så utan att tröttna.

Kokt eller grillad korv med hemlagat potatismos och bostongurka. Moset skulle jag kunna äta varje dag med olika saker till så länge det är min sambo som har lagat det. :d:d:d Han gör mycket godare potatismos än vad jag gör.
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 497
Senast: Pilot
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 737
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 225
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp