Globusrockard

Sv: Globusrockard

Nej, den finns endast i shettis (minishettis) och russ (a-ponny, liten b)

Var finnd det en rockard i stil som denna att köpa. En högre modell som kan vara lite grövre. Det ska passa till en travarnordis. JAg har sökt överallt på nätet men jag hittade nån som skulle kosta kring 10 000 kr. Det tyckte jag var lite dyrt då jag ska köra nån gång med den..Snälla hjälp mig nån........

Sorry, vagnar i samma stil som Globusrockarden fast grövre kostar oftast runt 10.000:- Och då är det egentligen inte så dyrt...

*kl*
Oj, det finns ju nåt som heter globus-sele ju:o
Det hade jag ingen aning om och råkade säga till Anders Eriksson att jag funderade på en sån fast jag menade Hansboselen.

Jag undrar bara en sak...varför är det oftast så att det bara finns rockards till ponnyer?...samma var det med roslagsrockarden som jag tyckte var så fin.:crazy:

Novelette skrev:
Jag undrar bara en sak...varför är det oftast så att det bara finns rockards till ponnyer?...samma var det med roslagsrockarden som jag tyckte var så fin.:crazy:

Det finns! innan så trodde jag tvärtom. att det bara fanns rockards till stora hästar men inga till små ponnyer.
Men det gäller att leta på rätt ställe. Plötsligt så bara hittar man det man letar efter och så finns det jätte många sånna! :D

Har du annonserat ut eller bara letat? Alla annonserar inte ut sina vagnar, utan väljer att endast svara på köpes-annonser.

Ja, just i det jag skrev så menade jag att både denna Globus-rockard och (i en tidigare tråd) roslagsrockarden bara finns för ponnysar.
Och jag har kollat bukes annonssidor, hastnet.se, blocket och hastannonser.se efter rockards och det är antingen sulkys eller ponnyrockard. De enstaka som jag hittat till storhäst håller definitivt inte måttet, dvs relativt lätt, antingen upphöjt eller ombyggnadsvänlig o så svängel, som man iofs kan fixa själv men...ja..:D
Så jag har väl mest kollat på annonser och hittat några som tillverkar o kikat på deras sidor.

Drive Out r helt underbar men det kommer ta tid att spara ihop till en sådan :S

Jag tycker globus rockarden ser klen ut särskilt hjulen, jag personligen tycker att "cykelhjul"o ekrar är skräpp. När det är helt o så finns det väl inte problem men man kommer behöva många gånger under åren både byta ekrar o slangar. Hade en liknande rockard förut tycker det va för mkt jobb med den. Har bilhjuls rockard nu ungefär som dessa vagnar
9191733714.jpg

detta är dock inte min såg denna på blocket
o denna kosta bara 800 kr på blocket, hade jag behövt rockard hade jag kanske köpt denna på chansning

9421215722.jpg

ursäkta att bildern tar sån plats

Senast ändrad av en moderator:

Nu hängde jag inte med...var ingen av bilderna din rockard?

Den blåa var väldigt läcker :)

Men tror inte du att den nedersta är väldigt tung?
Jag vill ju helst ha en med upphöjt säte dessutom för jag har en stor häst och ung.
Ser inte den ena skakeln kortare ut?
Oj vad jag klagar:o Men jag vill bara lära mig det är därför jag frågar så mkt.

Är inte Globusrockarden för smal för att tävla i??

Novelette skrev:
Nu hängde jag inte med...var ingen av bilderna din rockard?

Den blåa var väldigt läcker :)

Men tror inte du att den nedersta är väldigt tung?
Jag vill ju helst ha en med upphöjt säte dessutom för jag har en stor häst och ung.
Ser inte den ena skakeln kortare ut?
Oj vad jag klagar:o Men jag vill bara lära mig det är därför jag frågar så mkt.

nej ingen av bilderna var på min rockard hitta dessa två bilder på blocket, ville bara visa exempel. Jag ser inte att den ena skakeln är kortare än de andra.Jo jag kan förstå om du vill ha högt säte så du ser ovan hästen om den är hög. Min rockard som liknar om dessa två väger mindre än vår gamla vi hade förut med mopeddäck.

Fjunet skrev:
Jo, den är det. Den är bara runt 90.

Väldigt synd tycker jag :( Vi borde skickat ett mejl till tillverkaren att de ska utveckla den lite så den blir bra som tävlingsvagn! :D

Fjunet skrev:
Hehe, kan du kinesiska? ;)

hahahhahaha! :rofl: Oj då! är den enda där i från ^^ ska läsa Japanska nästa år tror du det räcker? :smirk: :rofl:

Japp, det är det. Såg ekipaget för några veckor sedan.

En kompis till mig køpte en sådan. tyværr tycker hon den ær hemskt klen, hjulen blir platta & hon får kænslan av att den skall braka ihopa nær som helst. Jag har sett den utan hæst hemma hos henne & tycker konstruktionen inte ær byggd till en fullvuxen mænniska. Jag ær medveten om att man vill ha lite vikt till ponnysarna. Men det kænns ændå lite før "klen".

På tal om globusrockarden! jag var inne på biderman i dag.
Där stod det en globusrockard med riktiga tjocka bra däck! jag tror de har slutat med de där klena nu! :)

Jag har de nya däcken.... Har haft dem länge nu och kört i diken, åkrar, kaninhålor, ridhus, snö och de har hållt :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 410
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar