Globusrockard

Sv: Globusrockard

Fjunet skrev:
Jag har de nya däcken.... Har haft dem länge nu och kört i diken, åkrar, kaninhålor, ridhus, snö och de har hållt :)

Härligt!! :D för det är ju en väldigt fin vagn annars! :D synd att den är för smal å tävla i :/....och lite för klen :mad:

aha.. men de hjulen ser lika klena ut :) Mått? Jag vill ha minst 2.75 för att våga sitta i den på en tur. Tror Globushjulen från början var 1.25. Dina kanske är 1.75?

Men är inte trav rockard/speedcarthjul klena då??
6168.jpg

Eller är dom kraftigare är Globus rockardens?
Fjunet vilka mått har hjulen!? :D

/Lisa

speedcart/rockard är minst 2.25. De man köper från Börjes billigt är 2.25. Enligt mig alldeles för klena. Dessutom kom mitt med punka. Jag gav bort det.

Equilex säljer nu mera inte denna vagn!
Kvaliten varierar för mycket!
/M

Equilex säljer inte denna längre då vi inte kan garantera hållbarhet, el leveranstid. Den har vissat sig vara av mycket varierande kvalite!
Ska ta bort den ifrån hemsidan om den fortfarande ligger kvar!
/M

Vi har också de nya däcken, men har lyckats få punka iallafall. En gång svängde vi lite för häftigt, och innerslangen klämdes ut, mellan fälgen o däcket, och det var ett "helvete" att få tillbaka det. En annan gång, körde dottern i skogen på en stig med stockar o stenar (vad hon nu hade där att göra?) och fick punktering, men det kan jag förstå, för de däcken är nog inte avsedda för skogsbruk.
När vi köpte vår rockard, kunde man välja till vilken längd man ville ha på skaklarna, så vi har en shettisrockard men med russkaklar. Skaklarna skulle ha blivit för korta annars, och vi ville ju inte ha några "Lillgrisfötter i vagnen". Vår vagn har järnsvängel.

Troligen från pfiff...
De har selar från dem så gissar på att rockarden kommer därifrån.
OBS! Bara gissning
Gissar på att den ursprungligen kommer från samma "ursprung"= tillverkare.
Finns flera vagnar som liknar varandra, Globus; Pfiff mfl
Gissar alltså på att alla dessa troligen i slutändan kommer från samma tillverkare
hälsn snuffsie

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 410
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar