Gladtråden :)

Sv: Gladtråden :)

Vad gulligt! Jag beklagar verkligen din förlust men blir jätteglad för din skull av att läsa om vännen. :)

*KL*

Jag är glad över att jag har återupptäckt ett band som jag lyssnade ganska mycket på under en period för flera år sedan. Det är jätteskönt att gå omkring med deras musik i lurarna mest hela tiden nu!

Vad härligt att alla är så glada här!

Just nu är jag glad över att jag har mockat utedriften och ikväll ska vi åka och köpa en massa mysig torv och lägga in.
Jag är också glad över att jag är i en period då jag inte har yrsel, migrän eller ont i nacken. Då leker livet ska jag tala om!

*KL*

Jag är lite extra glad över att jag den senaste tiden har vågat fråga/be om saker som jag inte vågat tidigare. Helt uppbyggd av klyschor som "You miss 100 percent of the shots you don't take", "Vad är det värsta som kan hända?" och så vidare. Alla mina önskningar uppfylldes. Peppar peppar. :p

Härligt!
Jag är också hyfsat frisk nu efter min envisa förkylning. Och solen skiner idag!

*KL*

Jag är glad över att jag har min familj. Både i största allmänhet och just nu för att jag fick låna lite pengar för att klara mig till första ordentliga löneutbetalningen. Dessutom bjöd de på middag och gav mig en massa saker som "bara står ändå" ifrån skafferiet. :D

Jag är också glad över bra vänner, en fixade in mig och maken på Flyinge igår och en har hållit vår hund sällskap idag när både jag och maken varit iväg :love:
Dessutom är jag glad för självskyddsträningen vi gör just nu i jobbet, även om jag är blå lite här och var så är det väldigt nyttigt! :D

Vad är det för träning? :)

Jag är glad alldeles för flera saker. :)
Jag går ju en utbildning och har LIA (Lärande I Arbete- praktik typ) och på måndag vankas 4 nya veckor på min placering. Det ska bli intressant och nyttigt!

Jag är också glad för att min häst ännu inte har börjat hosta eller pipa något i andningen pga bronkiten. Hon kanske är frisk nu?!?!

Jag är glad över att mamma säger att min häst (mamma har skött om henne nu i veckan) ser gladare ut alldeles nerlerad jämfört med när hon är ren!

Jag är glad över att två tentor av tre är gjorda, tredje i morgon. Sedan väntar en grupprapport och en enskild rapport att göra och så är terminen slut. Och givetvis hoppas jag så klart på att jag får ett G på mina tentor så jag slipper tenta om! :)

Jag är glad för att det hela tiden blir mindre och mindre tid att vänta på att flytta, även om det fortfarande är lång tid kvar. Jag kan snart börja planera ännu mer :D Och jag ser fram emot att åka till stället där min hund "flög i väg"! Jag längtar jättemycket efter det!:)

Jag är glad för att jag hämtat två paket idag - ett med receptfria mediciner och ett med tre rosa plastbackar med lock!
Såna här:

9799239-origpic-3ae763.jpg

:D :d

Hihi!! :p Näää, en ska jag ha sladdar i, de andra vet jag inte...blir väl nå grejer.

Kvinnan på utlämningsstället kände igen mig, hon undrade om jag beställt böcker, haha gjorde det en period i våras, hämtade bokpaket där flera ggr i månaden. :D

Senast ändrad:

Vad är det för träning? :)

Det vi gjort än så länge är olika grepptekniker, hur man håller fast någon på olika sätt, hur man gör om någon bråkar etc. Och så nedläggning av en person. Imorgon blir det handbojor och nästa vecka batong och pepparspray (japp - vi ska själva prova på pepparspray :crazy:). Jag är helt mör i hela kroppen efter allt vridande och bändande av mina axlar och armar :p Dessutom fick jag vara "visningsobjekt" när lärarna skulle visa teknikerna..

Oj, det där låter spännande!

Jag är häppochpeppglad för jag har just impulsbokat biljetter till en festival i Turkiet i januari:D Frågan är hur sjutton jag ska stå ut med att vänta ända tills dess?

*kl*
Jag är glad för att vi börjar komma i ordning i vårt fina nya hus.
Jag är glad för att stallet snart är klart.
Jag är glad över att yngsta dottern sovit en lång stund så jag hunnit kolla både fb OCH bukefalos! :)

*kl*
Jag är glad för att jag om en vecka flyttar till ett nytt stall som kommer att ge mig bättre ridmöjliheter (ridhus), slipper stallpass, mindre stress och förhoppningsvis bättre stämning.

Det är det!

Idag är jag glad att jag klarade positionsasfyxin utan att få panik!

För er som inte vet så ligger man på mage med två -tunga- personers hela kroppsvikt över sig i 30 sek. Upp och köra pulshöjande övningar i 1,30 och sen ner och ligga på mage igen, med personerna ovanpå i 30 sek till.
Vid ett gripande när den gripne "bråkar" händer det att man för att få kontroll måste lägga hela sin kroppsvikt på denne - MEN har man inte koll kan det innebära att personen inte får luft och i slutändan faktiskt dör (har hänt ett flertal gånger hos polisen). Därför provar vi på det för att få känna hur jäkla obehagligt det är och hur svårt det är att andas, speciellt när man är andfådd. Nyttigt!

kl

Idag är jag galad för att jag lagt in ren tvätt i skåpet och vikt ihop en massa tomma kartonger som ska till förpackningsåtervinningen. :)

Jag med! :)

kl
Glad för att jag har vansinnig träningsvärk. Det betyder väl att man gjort något rätt, eller? :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 805
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur