Gladtråden :)

Sv: Gladtråden :)

Glad över att jag har varit på en skitrolig utbildning hela veckan, med härliga kollegor och toppenbra instruktörer. Att det fanns utomhusjacuzzi och fantastiskt god mat gjorde inte saken sämre!

...å jag är glad för den katt som jag hämtade hos grannen i eftermiddags. Han tvångsbosatte sig där och hon har tillräckligt många katter redan.

Det är en okastrerad hankatt som blivit kvar när en annan granne vräktes för ett par veckor sedan. De sköt trettiotalet katter men några höll sig undan. Bland annat den här herrn som mest tvångsgosar, spinner så man knappt kan tänka för oljudet och nu har totalslocknat i min soffa.

På måndag ska han få träffa veterinären med skalpellen samt en chip-spruta.

Avmaskades genom att jag öppnade munnen och la i ett piller som han glatt svalde utan att jag ens behövde hjälpa till. Sedan spann han igen.

Visst blir man!

*kl*

Har just mailat iväg mitt förbannade exjobb. Nu ska jag dra täcket över huvudet och tänka på annat i två dagar, sen ska jag förbereda opponering och presentation i veckan. Stor sten som föll från hjärtat när jag tröck på send :)

*kl*

Just nu är jag glad för att min häst och jag fick flera fina komplimanger av hovis idag. Hästen var mjuk i kroppen och skötte sig exemplariskt (när han inte försökte gosa med hovis) och jag har varit duktig och ridit i bra balans så hästens hovar belastats rätt. :)

Ja, jag märker att alla mina inlägg i denna tråd gäller min häst...

Senast ändrad:

Jag ar GLAD att jag har sa underbar familj och vanner. Min granne tittar till var gard, klipper gras och allmant haller ett oga pa stallet ... En av sonerna annonserade just att han nog tar en 6+ timmars trip och aker upp nasta helg for att titta till var gard bara for att vara saker pa att allt ar som det ska. En annan kompis erbjod sig att ta hand om mina hastar nar hon horde att vi skulle aka bort. Varldens basta kompisar och familj!:)

Ja, jag märker att alla mina inlägg i denna tråd gäller min häst...

Det är jättesött, tycker jag! :D I alla fall om det sker för att hästen är det som gör dig mest glad, snarare än att den är det enda som gör dig glad överhuvudtaget.

*KL*

Jag är glad över att jag hade trevliga kompisar här på middag igår och att maten blev riktigt bra trots att jag hade tidspress efter jobbet och testade ett nytt recept. Dessutom är jag jätteglad över min nya handtvål som luktar äpple på ett syntetiskt sätt och påminner mig om t ex en My Little Pony.

Jag är glad över att min häst fortfarande ännu inte fått tillbaka sin bronkit. Hon går ju på lösdrift men hon hade ju fortfarande lite problem i vintras av det och bukandades, men inget sedan dess, inget alls, inte ens när man rider eller longerar henne! Och det är jag riktigt riktigt glad för! :) Det är positivt och underbart och om det fortsätter så här är det ju hon som får följa med oss till Nyköping nästa sommar när vi flyttar. Om hon inte blir jättesjuk. Men oj vad det ska bli kul att ta med henne och jag drömmer om ett bättre stall/lösdrift med ridvägar/körvägar och underbar natur som vi båda trivs i istället för åker landskap och träddungar :P

Jag är glad för att jag har/ har haft det lugnt denna helgen och känner mig utvilad.

Jag är glad för att Houdinie har den vackraste hästen av alla.
Jag behöver bara tänka på det så blir jag glad.
Och så är jag glad för att det nu finns tillräckligt med tegel på plats för att täcka taket på hela min utbyggnad.

Jag är glad för att barnen på jobbet är så positiva och glada mot mig och pratar massor (flera av dem) om olika problem och glädjeämnen bara så där med mig :D I dag fick jag en kram av en liten kille och orden "Vad kul att du städar här nu igen". Jag är ju ledig ganska mycket pga mina studier och då verkar jag vara extra uppskattad när jag kommer tillbaka då och då :D
De säger hej och hej då, de frågar hur det är och vad jag gör, de frågar om jag gillar det, de frågar vad de olika städprylarna används till och hur de används, de berättar vad de gör i skolan och var föräldrarna jobbar. Och bara så där allmänt glada och trevliga på ett sätt som jag bara möter hos barnen där och inte hos personalen. Hur kan det komma sig att barn mellan 6 och 13 år är så mycket artigare och vänligare?

Jag blev just extra glad av att läsa ditt inlägg. Vilka trevliga barn du har på din arbetsplats! :D

*KL*

Jag är glad över att jag har tid att promenera någon timme före skolan idag. Det förutsätter dock att jag går om ca 12 minuter, så nu får jag lägga på ett kol!

kl
Jag är glad för att jag har lyckats med att styra upp min tillvaro.
Så nu hinner jag med att göra roliga saker utan att något viktigt brakar ihop.

Och nu så är jag glad för att jag fick en jättebra rabatt på installationen av mina 2 värmepumpar.

Jag blev just extra glad av att läsa ditt inlägg. Vilka trevliga barn du har på din arbetsplats! :D

*KL*

Jag är glad över att jag har tid att promenera någon timme före skolan idag. Det förutsätter dock att jag går om ca 12 minuter, så nu får jag lägga på ett kol!

Vad kul att jag gjorde dig glad! :) Ja, jag har ju städat på dagiset i samma byggnad för några år sedan och har följt barnen sedan dess så att säga, härligt när man kan se så många barn utvecklas och de vet ju definitivt vem jag är ju :D

Jag är förresten glad för att läkaren skickade remiss så fort och för att jag sedan fick brev tillbaka om tid hos en annan läkare, snacka om snabbt handläggande hos sjukvården för en gångs skull :)

Jag är glad för att jag inte haft någon ångest idag och för att jag ätit pizza, det var länge sen.
...och så är jag glad för att det är höst! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 818
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama