Gissa rasen tråd!

Sv: Gissa rasen tråd!

Jag tyckte det såg ut som en sån, men blev osäker på pälsen då de med päls jag sett haft längre päls än din, o dessutom tror jag de med päls oftast har liggande öron? eller kanske misstar mig helt? :P
Men tycker din va jättesnygg iaf! :D

Vad kul att du träffat peruaner. Det är inte så vanligt att någon vet att rasen finns :)
De kan ha lite olika pälslängd men vanligast är nog att de är lite fluffigare än min dam, dock aldrig så långhåriga som en pälsad kines. Du har helt rätt i att de pälsade peruanernas öron brukar bli så tunga att de inte orkar resa sig.

vorsten kan bli mycket större än så. Min kusin har haft otroligt stora vorstar. Hans förra hanne var 74 cm. hannen han har nu är 71 cm hög. ( renrasig med stamtavla dessutom.;) ) Jag tror att de egentligen bara får vara max 68. :o

BC var rätt, men ingen av de andra! Kan avslöja att han har tre raser i sig!

Jag gissar att din Hund nr 2 har rottweiler och BC i sig, och ev något mer, schäfer? :angel:

Nope!

En till bild

DSC_0024.jpg

Hint: Han är renrasig;)

Korrekt! 10 poäng till dig!

Mycket märklig blandning. Men rolig! Hon är en clown, på gott och ont :angel:

Jag tog det framförallt på valpbilden. Huvudet är väldigt mycket italiensk vinthundsvalp.

Jag kan tänka mig att det är en rolig och energisk hund. :D En hund som kräver humor!

Fin blandning! Men italiensk vinthund är ju inte mindre än kineserna!? :)

Tänkte precis skriva det jag också :p

Kinestikarna ska ligga mellan 23-30 cm och italienarna mellan 32-38

Tyvärr är det dock inte ovanligt med kineser runt 40cm nu för tiden

Jag vill gärna vara med, fast tyvärr kan jag inte ge varken ledtrådar eller något svar på vilka raser min är för det vet jag inte själv...

33910_1302686397.jpg

97600_1302686399.jpg

75841_1302686400.jpg

Kan ge ledtrådar i form av temperament kanske; väldigt självständig, jaktidiot, ingen direkt arbetslust, svårmotiverad, älskar att springa och är läskigt snabb...

Ser exakt ut som en kurshund som var rottweiler/storpudel men med tanke på fläckarna så tror vi det måste vara ngt mer i och den hunden påminner i svansen om en irländsk varghund. Han är jättejobbig och stor men har lite längre och mjukare päls som på vissa partier måste klippas men alltså inte långhårig eller pudelpälsad.

Tänkte precis skriva det jag också :p

Kinestikarna ska ligga mellan 23-30 cm och italienarna mellan 32-38

Tyvärr är det dock inte ovanligt med kineser runt 40cm nu för tiden

Attans, my bad! Har bara träffat jättekineser, typ runt 40... Och bara små, nätta italienare!

Penny väger 2.8 kg ungefär. Vår kinesgranne väger nästan tre gånger så mycket....... :angel:

Attans, my bad! Har bara träffat jättekineser, typ runt 40... Och bara små, nätta italienare!

Penny väger 2.8 kg ungefär. Vår kinesgranne väger nästan tre gånger så mycket....... :angel:

Lätt hänt med tanke på hur kineserna ser ut nu. När jag skaffade min kines för 11år sedan låg han nästan på övre skalan med sina 32cm, nu räknas han till och med som pytteliten om han hade varit tik :crazy: Väldigt synd eftersom kineserna ska vara en dvärghund. Dessutom har det blivit pälsmonster utan dess like och med massor av underull på puffarna

Jag kunde svära på att hon var silver med sitt ljusa ansikte! Fast kineserna har ju en väldig förmåga att blekna av i färgen så det beror troligen på det. Helt bedårande söt är hon iallafall :love:

Lätt hänt med tanke på hur kineserna ser ut nu. När jag skaffade min kines för 11år sedan låg han nästan på övre skalan med sina 32cm, nu räknas han till och med som pytteliten om han hade varit tik :crazy: Väldigt synd eftersom kineserna ska vara en dvärghund. Dessutom har det blivit pälsmonster utan dess like och med massor av underull på puffarna

Håller med om att kineserna verkar vara mycket större idag. Jag hade också en puff innan, hon var lika liten som grannens lilla papillon.. minns dock inte hur hög hon var.. Men när jag jämför med dagens kineser jag ser tycker jag också många ser otroligt stora ut

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 605
Senast: Asko
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 385
Hundavel & Ras Hejsan, Behöver lite hjälp men tips på raser. Jag har börjat se mig om efter min nästa hund som jag ska inskaffa mig om något/några...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka