Gissa rasen tråd!

Sv: Gissa rasen tråd!

Indil: Hmm, det har du rätt i. Vi har utgått från de raserna som hon ska ha och frågat runt hos ägare och uppfödare till de raserna och några andra så jag är 99% säker, dock kan det ju lika gärna vara ännu flera eller tex tollare istället för golden :crazy:

Fläckarna är mysko och jag har inte hittat någon info om vad det faktiskt beror på. En ren labbe är ju definitivt inte merle iallafall ;) Fast du ska se vilka knasfärger de kan ha!

Nej precis, jag var med tjänstehundgänget före jul och tränade med en jaktlabbe där, väldigt lik Nellie faktiskt. Jag jörde henne när ägaren var på möte. Lira heter hon, bor i stan, du kanske vet vem hon är?

Jag har aldrig sett sådana fläckar förut på gula labbar, kanske är något som kommit nu? Liras är väldigt tydliga dessutom :)

Kul tråd.... här kommer ett litet bidrag från mig:

pict0023.jpg

Lite hjälp på traven - renrasig men inte direkt rastypisk... ;)

Mallenutt? :love:

Edit: Hahaha, såg nu att det var en HH ^^
Jättesöt! Ser ut som ett rådjur!

Senast ändrad:

Nej precis, jag var med tjänstehundgänget före jul och tränade med en jaktlabbe där, väldigt lik Nellie faktiskt. Jag jörde henne när ägaren var på möte. Lira heter hon, bor i stan, du kanske vet vem hon är?

Jag har aldrig sett sådana fläckar förut på gula labbar, kanske är något som kommit nu? Liras är väldigt tydliga dessutom :)

Ok, vet inte vem hon är, har faktiskt inte sett alls många labbar sista halvåret :crazy:

Vill du se mysko labbar så googla på labrador retriever mismark, riktigt coola jyckar!

Jycken under är konstaterad merle, förstår du då varför jag blev konfunderad över Nellies fläckar ;)

MellowChihuahua.jpg

Jag vill gärna vara med, fast tyvärr kan jag inte ge varken ledtrådar eller något svar på vilka raser min är för det vet jag inte själv...

33910_1302686397.jpg

Kan ge ledtrådar i form av temperament kanske; väldigt självständig, jaktidiot, ingen direkt arbetslust, svårmotiverad, älskar att springa och är läskigt snabb...

Catahoula Leopard Dog?

Oj, det var inte meningen att den skulle gissas på, skrev visst otydligt :o Det ska vara ren vavva enligt färgsidan. Var bara lite OT på min stora gula som vi misstänkte var merle.

*knapplån*

Min nuvarande är alldeles för lätt att gissa på, men ni får väl roa er med det ändå :P

215639_10150159505588425_647273424_6541942_2385035_n.jpg

2 raser i henne...

Å så min förra dåre.
n647273424_1608368_4701563.jpg

3 raser i honom, varav två är samma som i Ixi :P

Kanske Tax och Labbe.... men sedan har jag ingen aning...
Är jag helt ute och cyklar? :p

Jag har en lätt (?) :D

dsc_01221_134842415.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 605
Senast: Asko
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 381
Hundavel & Ras Hejsan, Behöver lite hjälp men tips på raser. Jag har börjat se mig om efter min nästa hund som jag ska inskaffa mig om något/några...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat