Gissa rasen tråd!

Sv: Gissa rasen tråd!

Jag är verkligen inge bra på hundraser.. Men den lilla, dansk/svensk gårdshund och.. Borderterrier? :p

Det funkade inte om jag inte tog bort dem andra bilderna :eek:
Den stora tänker jag inte ens försöka på :o

Dansk/svensk gårdshund är rätt :laugh: Sen är hon 12.5 % tax!

Min då! Svara inte ni som vet!

ute.jpg

Slänger in en till bild ca 2-3 veckor efter första bilden när pälsen vuxit ut mer och svarar då att längre bak på morssidan finns kinesisk nakenhund och mormor är som sagt storpudel. 2 raser kvar & det är de han har mest av i sig. Gissa på! Han är 50 cm hög väger 17 kg, har vågit päls på kroppen när den växer ut, nästan rak på svansen, mjuka lockar på huvudet och småsmå lockar på benen. Pälsen växer konstant och han fäller inte =)

untitled.jpg

(Stor)Pudel är rätt! Men inte cocker.
Hon är ca 55cm i manken och väger 26kg. Fortsätt gissa!

Slänger in en till bild ca 2-3 veckor efter första bilden när pälsen vuxit ut mer och svarar då att längre bak på morssidan finns kinesisk nakenhund och mormor är som sagt storpudel. 2 raser kvar & det är de han har mest av i sig. Gissa på! Han är 50 cm hög väger 17 kg, har vågit päls på kroppen när den växer ut, nästan rak på svansen, mjuka lockar på huvudet och småsmå lockar på benen. Pälsen växer konstant och han fäller inte =)

untitled.jpg

Jag ger upp! Det står totalt stilla, ledtråd :bump::bump::bump: Kommer färgen från pudeln?

Jag ger upp! Det står totalt stilla, ledtråd :bump::bump::bump: Kommer färgen från pudeln?

Ja mest troligt...det är rätt vanligt på pudel att färgen bleknar så här om blekande anlag finns bakåt, tänker främst på silver som bleker...han syster är vit och far grå...

Den ena rasen är vanlig att korsa pudel med ( & han är mer lik den som nedklippt i ansiktet främst ) och den andra rasen en vanlig agilityras...( & lite av en kuggfråga...)

Ok 4 långhåriga bilder man kan klippa honom att likna olika raser...

Melvin_7mindre.jpg

ulrocks.jpg

helkropp.jpg

0011.jpg

Senast ändrad:

Då kommer jag med ett till bidrag

img_2530_138006069.jpg

Denna kille som kan se ut såhär!
20110226_130_138005358.jpg

Såhär!
20110227_25_138005044.jpg

Och såhär!

Det är samma hund på alla tre bilder:D

Provar igen då med lite tips från coatchen ;)

Fast fick ta andra bilder, så första bilden på mitt hjärta

Och denna herre . Första bilden som unghund
sedan en senare bild.

Lite dålig bildkvalitee..hoppas det fungerar nu =)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 605
Senast: Asko
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 381
Hundavel & Ras Hejsan, Behöver lite hjälp men tips på raser. Jag har börjat se mig om efter min nästa hund som jag ska inskaffa mig om något/några...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka