Gissa rasen tråd!

Sv: Gissa rasen tråd!

Hihi, vad roligt det här är. Inte ett uns New Foundland heller! Här kommer fler bilder!

Landseer? Ledtråd!

KL

Någon som har förslag på min svarta sak? Vill inte lägga in för lätta bilder heller :p Den gula är bara en ras rätt hittills och det är labbe

65464_125328327530418_100001597550688_171893_5992876_n.jpg

Vilken fin en!
Jag gissar på en hårig variant av sådan där nakenhund.. Vad heter dom? Mexikansk?
Enda rasen jag kan komma på som är så nätt med den färgen..

BC/ESS/?

Lyans svarta sak är kanske en vattenhund av något slag? :p (irländsk, portugisisk whatever)

Jag tänker inte gissa, för jag "vet" ;)

Tänkte bara fråga ang Nellie om du går på raserna som förra ägaren sa att hon var eller övriga du/ni gissat dig/er till? Jag har nämligen svårt att tro att hon är just dom raser som angavs av förra ägaren.

Btw, fläckarna på öronen hennes har jag sett på en renrasig labbe också. Visste inte att dom kunde ha det :)

En ledtråd..hm.. han har som vi redan klarat ut BC i sig, plus två andra raser, båda ganska stora, men väldigt olika, den ena finns det en ganska nystartad tråd om här i hund, och den andra rasen finns det 101 populära valpar ;)

Någon spets är hon inte. Men rasen kommer ursprungligen från Peru.

Vilken fin en!
Jag gissar på en hårig variant av sådan där nakenhund.. Vad heter dom? Mexikansk?
Enda rasen jag kan komma på som är så nätt med den färgen..

Tack! Du är väldigt nära nu. Men inte riktigt rätt ;)

Landseer? Ledtråd!

KL

Någon som har förslag på min svarta sak? Vill inte lägga in för lätta bilder heller :p Den gula är bara en ras rätt hittills och det är labbe

65464_125328327530418_100001597550688_171893_5992876_n.jpg

Kan den svarta vara korsning typ pudel/njuffe? Han ser rätt stor ut om den gula tiken väger 20 kg. Är den gula klippt eller är det hennes naturliga längd?

Jag gillar verkligen att du har matchat koppel/halsband på alla tre!

Jag tyckte det såg ut som en sån, men blev osäker på pälsen då de med päls jag sett haft längre päls än din, o dessutom tror jag de med päls oftast har liggande öron? eller kanske misstar mig helt? :P
Men tycker din va jättesnygg iaf! :D

Jag vill gärna vara med, fast tyvärr kan jag inte ge varken ledtrådar eller något svar på vilka raser min är för det vet jag inte själv...

33910_1302686397.jpg

97600_1302686399.jpg

75841_1302686400.jpg

Kan ge ledtrådar i form av temperament kanske; väldigt självständig, jaktidiot, ingen direkt arbetslust, svårmotiverad, älskar att springa och är läskigt snabb...

*kl*

Jag vill vara med!

Här är min lilla tös:

C:a 8 veckor på de sista bilderna, c:a 6 månader på de första. Hon är född i början på september.

Ledtrådar kommer sen, om det behövs :)

Tack! :love:
Hon är väldigt mysig och väldigt rolig, kvick och snabblärd...

Hur stor är din? Jag tänkte först på GD på första bilden, (inte lika mycket på de andra bilderna) men uppblandat förstås... Tänkte på färgen också, den borde kunna ge lite ledtrådar? Är det kanske blandning med någon merle-färgad? Korthårig collie?

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 605
Senast: Asko
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 381
Hundavel & Ras Hejsan, Behöver lite hjälp men tips på raser. Jag har börjat se mig om efter min nästa hund som jag ska inskaffa mig om något/några...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka