gimmicks avkommor..??

raggarn

Trådstartare
Hej.
Jag har en fråga....frågar här för att jag tror ni distansare vet bäst då jag sett gimmick på många distansbilder här.
Jag har betäckt mitt sto med gimmick och undrar om någon här vet hur hans avkommor blivit innom distansen mamman e ett vbl som e otroligt cool i alla lägen har bra ben. uthållighet och ger allt i alla lägen!
Vet nån hur stora hans avkommor blivit mitt sto e endast 150.
Fölet är nämligen tänkt att bli distans häst om allt funkar.

Sv: gimmicks avkommor..??

Hej.
Jag har en fråga....frågar här för att jag tror ni distansare vet bäst då jag sett gimmick på många distansbilder här.
Jag har betäckt mitt sto med gimmick och undrar om någon här vet hur hans avkommor blivit innom distansen mamman e ett vbl som e otroligt cool i alla lägen har bra ben. uthållighet och ger allt i alla lägen!
Vet nån hur stora hans avkommor blivit mitt sto e endast 150.
Fölet är nämligen tänkt att bli distans häst om allt funkar.

Jag hade en korsning varmblod och Gimmick som var 157 cm. Vet dock inte hur stor hans mamma var. Tror inte att Gimmick har några fler avkommor med den korsningen, men jag kan ha fel. Min häst var maffig och en verklig kanonhäst. Hann dock bara gå en femmilare innan en bil kom och körde på honom så att han fick avlivas. Tror dock att han hade alla förutsättningar att ha blivit en bra distanshäst. Var redan tio då jag köpte honom, mycket riden och härdad med full fart på hårda vägar.

Som sagt så var han fin. Här har du ett par bilder på honom.

Hoppcopy.jpg

MajaCalil.jpg

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Anna Schuber har en valack som heter Skywalker efter Gimmick undan ett travarsto.Han har gått en CR förra året och i år är nog meningen att han ska gå 80 km.Han blir 6 år i år.
Hon är nöjd med honom så vitt jag vet. Fin är han i alla fall.

Skywalker är 157 och halsen är teleskoplång, hans mule räcker överallt.

Jag tycker att Gimmick är en mycket bra arabhingst att betäcka travarston med om man vill ha en trarab.

Frågan är om vi ska lasta mulen som räcker överallt på Gimmick eftersom Skywalkers storebrors mule har en liknande tendens men han är efter Västerbo Gracias?:rofl:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 917
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 489
Senast: Dopy
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
67 125
Senast: Hemlig21
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat